Subirats aposta per un turisme sostenible, de consum responsable i activitats a la vinya

0
173

Treballar per un turisme que posi al centre el medi, el paisatge i les persones per fer de Subirats la primera destinació enotrurística i eco-sostenible de Catalunya de cara al 2025. Aquestes són les principals línies de treball en les quals s’ha establert el nou pla estratègic i de competitivitat de Subirats presentat aquest dimarts, al Castell de Subirats de la mà de la regidoria de Turisme i la consultora turística que l’ha dissenyat, Tourislab.

El projecte que s’emmarca en la especialització d’activitats a la vinya i aglutina una sèrie de propostes sorgides d’un procés participatiu extens on través d’enquestes, entrevistes, entre d’altres, han configurat el que serà el full de ruta perque Subirats esdevingui una destinació competent del turisme sostenible. En el pla, s’hi recullen els reptes i les accions que “han de marcar el camí” del projecte turístic municipal dels pròxims anys, “sigui quin sigui el partit que governi en la següent legislatura”, tal com han destacat des de Tourislab.

El seu punt neuràlgic està situat a l’oficina de turisme de Lavern, des d’allà el projecte pretén posicionar Subirats com a punt d’entrada al Penedès, una porta des d’on es despleguin totes les activitats turístiques que estiguin alineades entre si i que tinguin com a nucli central la vinya i el paisatge. Entre els grans reptes s’hi destaquen el foment de la mobilitat sostenible i el consum responsable com recorreguts que combinin les rutes en bicicleta amb el maridatge de vins o tast gourmets de productes locals. En aquest sentit, Subirats aposta amb aquesta nova estratègia per esdevenir com a destinació de referència pel que fa un viatge d’excursió d’un dia o de cap de setmana amb especial focus en les persones interessades en el vi i el bon mejar.

Més enllà de les activitats i propostes que pot oferir l’enclavament per convertir-se en una destinació capdavantera de turisme sostebible, el pla també recull la necessitat d’obrir-se a nous públics posant émfasi en les famílies, millorar els mecanismes de col·laboració público-privada i definir la marca de Subirats amb una bona estatègia de màrqueting.

Tot un desplegament d’accions que, des del Consorci de Promoció Turística del Penedès, afirmen que aportaran a Subirats “una millora de vida per la gent del municipi”.

FER UN COMENTARI