Tres peces arqueològiques del Vendrell s’exposaran en un museu d’Àustria

0
423
Les peces que s'exposaran a Àustria.

Tres importants peces del període ibèric que formen part del fons del Museu Arqueològic del Vendrell es mostraran a l’exposició “Iberer” del Museu Mistelbach d’Àustria, que es podrà visitar del 13 de març al 29 de novembre. En concret, es tracta de la màscara de l’època púnica que es va trobar al Mas d’en Gual, i d’una de les sivelles i de l’ornament tipus collar provinents de Can Canyís. Les tres peces s’exposen habitualment al Museu Deu.

La màscara trobada al jaciment ibèric del Mas d’en Gual és una terracota de tradició púnica, del segle III o II abans de Crist. Es tracta d’una màscara de les anomenades grotesques, degut a la ganyota que fa la boca retorçada, el nas prominent i l’orella desproporcionada. La seva aparició en un jaciment ibèric és, ara per ara, un cas únic, ja que pertany a un context funerari i de culte.

La sivella de cinturó, que és de bronze, es va trobar a la necròpolis ibèrica de Can Canyís als anys 60 del segle XX. És una peça singular del segle IV abans de Crist que té tres garfis, un fet poc habitual. Conserva perfectament la decoració incisa i puntejada al voltant de tota la placa. El collaret, que també prové de Can Canyís, és igualment de bronze, i els seus descobridors van unir les diferents baules, que estaven disperses, i van composar un collaret. Amb tot, s’apunta que podrien ser, també, cadenetes que penjaven del cinturó com a ornaments.

FER UN COMENTARI