El grup municipal de Vilafranca en Comú va reclamar ahir en roda de premsa que l’equip de govern convoqui una junta de portaveus, amb la finalitat de consensuar propostes i decidir el futur de l’estació de Vilafranca.

La representant Montse Romagosa va apuntar que les obres realitzades al nou pàrquing a la zona de la Creu de Santa Digna prioritza els vehicles i la facilitat d’accés d’aquests al centre de la ciutat en detriment a la comoditat dels vianants. A més, Romagosa opina que aquesta construcció “distancia els barris de la Girada i el Molí d’en Rovira de la resta de la Vila i provoca que l’accés a la Girada sigui entre pàrquings, cosa que no és agradable”.

També insisteixen en el “surrealisme” del pàrquing de la zona del Pont del Carril, ja que estava previst que fos un aparcament soterrat i al final l’equip de govern s’ha decantat per a construir les places a la part exterior. Per a Ramon Arnabat, aquest espai s’hauria d’aprofitar per a “posar-hi gespa o construir-hi alguna altra infraestructura”.

Un altre aspecte a considerar és la remodelació i restauració de l’estació ja que, segons els comuns, “no compleix els requisits de seguretat, salubritat i circulació”. Per a Arnabat la millora de les infraestructures de l’estació i els serveis que ofereix és un tema clau. És per això que des del partit s’ha instat al govern per tal que es celebri una junta de portaveus i entre tot l’Ajuntament es decideixi el futur de l’estació ferroviària, ja que des de Vilafranca en Comú no es proposa només la reforma arquitectònica sinó tota l’estació en el seu conjunt, modificant també la platja de vies per tal que “l’estació de Vilafranca sigui l’estació de referència del Penedès”.

Així, per als comuns hi ha tres temes a tractar: el futur de l’estació i les obres conseqüents, el cobriment de la resta de la llosa de la via i la cessió de la cobertura de la llosa a l’Ajuntament, per tal que aquest en sigui l’únic propietari.

Per tal de poder dur a terme aquests canvis, Arnabat apunta que “cal presentar-se com a l’Ajuntament en el seu conjunt i no només com a equip de govern, perquè caldrà dialogar amb el govern de l’estat i ADIF i amb la Generalitat i Rodalies”.

FER UN COMENTARI