Les obres del Parc Comercial de Vilanova avancen a bon ritme i es compliran els temps fixats per l’Ajuntament i l’empresa promotora, Cel Urbà, per inaugurar el parc el divendres 2 de desembre. Obrirà, però, amb el 98% de l’espai comercialitzat, ja que ha quedat pendent d’assignar un espai de restauració, tot i que des de la promotora confien que s’acabarà comercialitzant en els propers mesos.

En total hi haurà 26 operadors, que ocuparan una superfície de més de 31.000 metres quadrats. La diferència, però, és que l’obra del parc de Vilanova s’ha conduït cap a una forma que fa el que parc quedi més tancat: “Hem fet un recinte tancat en un espai obert, on tens tot al teu abast”, ha dit el conseller delegat de Cel Urbà, Juan José Pueyo, en una visita a les instal·lacions del nou parc comercial. D’aquesta manera, els visitants podran deixar el cotxe a pocs metres de l’entrada de l’establiment i tindran totes les grans superfícies al seu abast, “en lloc de desplaçar-se 500 o 600 metres, com passa amb altres parcs comercials del territori”.

Pel que fa els accessos, Cel Urbà ha confirmat que el Servei de Carreteres ja els ha recepcionat i ha donat el vist i plau perquè es puguin obrir el trànsit. Les obres externes del parc, de fet, ja estan acabades.

Sigui com sigui, alguns operadors ja ho tenen tot a punt per a la inauguració, com és el cas de Conformara, que ocuparà un espai de 6.000 m2, la nau més gran del parc. La resta d’operadors encara estan fent el muntatge de les botigues i, segons ha explicat l’empresa promotora, n’hi haurà dos que no arribaran a temps al dia de la inauguració perquè encara estan duent a terme les obres de condicionament interior. Des del Cel Urbà no han volgut detallar quins són els establiments que van endarrerits en el muntatge de la botiga, però han confirmat que un d’ells obrirà la setmana del 19 de desembre i l’altre, al primer trimestre del 2023. Entre els operadors que ja han penjat la seva cartelleria hi ha Decathlon, Conforama, Viena, Mercadona, Mediamarkt, Sprinter, Drim, Galp, Tedi, Tienda Animal, Ozone, Mi Casa, Foster’s Hollywood i Maison du monde.

Enfortir el comerç del centre

Coincidint amb la inauguració del Parc Comercial, l’Ajuntament de Vilanova presentarà una nova campanya per promocionar el comerç del centre de la ciutat. Es tracta del Pla de Reforç del Comerç Local, una campanya que ha de servir per preparar el teixit comercial davant l’increment de visitants que es preveu un cop quedi inaugurat el parc. “Les activitats que es desenvoluparan en aquest parc no tindran res a veure amb el que tenim i oferim al centre de la ciutat”, ha dit l’alcaldessa de Vilanova, Olga Arnau, que creu que el parc comercial serà un pol d’atracció més, “una altra porta d’entrada que ha d’acompanyar, i en cap cas competir, amb la zona comercial del centre de Vilanova”.

L’empresa promotora del projecte ja va explicar que diferents estudis que s’han realitzat assenyalen que el parc comercial rebrà 4 milions de visites l’any, una afluència “molt bona” segons la densitat de l’entorn. “El parc comercial esdevindrà un punt calent per a les 350.000 persones que tenim a la nostra àrea d’influència, independentment de l’estacionalitat que es produeix a la comarca del Garraf”, ha explicat Pueyo.

FER UN COMENTARI