Vilanova presenta la seva marca turística

0
551

La celebració de la fira internacional de turisme B Travel a Barcelona va servir divendres passat per presentar la nova imatge turística de Vilanova i la Geltrú. Aquesta imatge i la seva posterior aplicació i consolidació són uns dels pilars del Pla de Màrqueting Turístic 2017/20 impulsat per l’Ajuntament.

Imatge de la Gamba
La nova imatge es presenta un disseny elegant: sobre un fons blau al·legòric al mar i també al cel clar, i com a element central hi ha perfilada una Gamba de Vilanova, que des de fa cinc anys impulsa l’Ajuntament com a element promocional de la gastronomia de la ciutat. Altres imatge que hi apareixen també perfilades en blanc, a una mida més reduïda, són el far, una bicicleta, les onades, les palmeres de la platja, entre altres. Els seus sis quilòmetres de façana marítima, doncs, tenen un pes important en la imatge.

L’acte protocol·lari de bateig de la marca va reunir gairebé tots els actors i agents turístics que han participat en l’elaboració de l’estratègia de marca i en el seu disseny, a partir de les variables estratègiques marcades al Pla de Màrqueting.

Impuls del turisme
L’alcaldessa Neus Lloveras va dir que la imatge “simbolitza el que és Vilanova i el que vol explicar de cara a la gent que ve a visitar-nos”. Va fer un parlament d’enaltiment del vilanovisme: “hi ha coses que només es poden trobar a Vilanova i si voleu veure coses que només passen a Vilanova, aquí estem”. També va tenir paraules per aquells qui puguin criticar l’aposta turística de la ciutat: “Vilanova no canviarà perquè volem rebre més visitants”.

El director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, va dir que “Vilanova en el conjunt del litoral català és una singularitat” perquè “el seu camí de desenvolupament econòmic al llarg de molts anys l’havia agafat per altres dreceres”. Amb tot, es va mostrar convençut que ara que vol donar un impuls al turisme, podrà canalitzar-lo cap a aquest sector.

L’acte de presentació va ser tot un esdeveniment, amb presència de representants de tots els sectors implicats: l’Estació Nàutica, el Gremi d’Hostaleria, Menja’t Vilanova, la Federació d’Empresaris del Gran Penedès, la Confraria de Pescadors, la Diputació de Barcelona (amb presència del seu diputat de Turisme i alcalde de Sitges Miquel Forns), l’Agència Catalana de Turisme (amb Xavier Espasa al capdavant), a més d’establiments com el Càmping Vilanova Park, el Club Nàutic, Descoberta, Transports Comtal i Roc Roi, i els regidors de l’oposició Juan Luis Ruiz, Gerard Llobet i Carlos Remacha. L’acte va servir també per reconèixer la feina de Jordi Blanch en la redacció del Pla de Màrqueting i les 50 accions que proposa; de l’empresa Labrand en la construcció de la psicologia i l’estratègia de marca; i de l’empresa Clarà & Obert, que ha fet el disseny final.

Les primeres accions promocionals on es podrà visualitzar la nova imatge seran el Mercat d’Escapades de Barcelona, del 4 al 6 de maig; la Fira de Sant Isidre de Solsona, de l’11 al 13 de maig; i l’ExpoBages de Manresa, del 18 al 20 de maig i la Nit de la Gastronomia de Vilanova i la Geltrú, que se celebrarà a La Daurada el dijous 24 de maig.

FER UN COMENTARI