La pacificació de l’avinguda Vilafranca al seu pas pel barri del Tacó de Vilanova i la Geltrú serà una realitat aquest 2025. Així ho ha anunciat l’Ajuntament vilanoví, que s’ha compromés a modificar la configuració d’aquesta avinguda per convertir-la en un eix “més amable”, reduint el pas de vehicles i millorant la seguretat dels vianants.
Més enllà de modificar els sentits del trànsit i reordenar els aparcaments, amb aquesta reforma es crearà un nou carril bici, es faran noves parades de bus amb plataforma i es plantarà nou arbrat. “Aquest carrer serà un eix cívic”, ha dit el regidor de Projectes i Obres, Gerard Llobet, que es mostra convençut que l’obra “canviarà la imatge” d’aquesta zona de la ciutat. Els estudis tècnics que s’han realitzat indiquen que es podria reduir la circulació de vehicles a la zona en un 30%.
El projecte d’obres contempla dos trams: un des de la ronda Ibèrica fins a l’avinguda dels Països Catalans, al barri de l’Armanyà; i l’altre des de l’avinguda dels Països Catalans fins al port per sobre de la C-31. En els dos casos les voreres de la banda nord passaran a ser contínues, per tal de reduir la velocitat als vehicles que hi accedeixin. Pel costat de la vorera transcorrerà el carril bici (que enllaçarà la ronda Ibèrica amb el parc comercial) i a l’altra banda s’hi ubicaran parterres amb arbres, aparcament, zones de serveis i les parades de bus. En el costat oposat de la vorera es mantindrà el carril de circulació de vehicles, que serà d’un sentit en la major part del tram.









