La zona verda d’aparcament a Vilanova: sí, però…

0
1489

La Comissió Zona Verda de l’AVV del barri de Ribes Roges valora positivament la implantació de la zona verda durant l’estiu al barri marítim de Vilanova, però planteja una llarga rastellera de peròs sobre el moment i la manera en què es va fer aquesta prova pilot.

L’associació veïnal valora bé l’ordenació de l’espai d’estacionament, ja que tot i la pèrdua de places, era més fàcil trobar aparcament. També constata una disminució del trànsit al barri, una millora de la visibilitat als carrers, als passos de vianants i cruïlles, i més sensació general de seguretat, “especialment a les nits, donat que la lluminària és escassa en tot el barri”. També troba fonamental que gràcies a l’eliminació de places de pàrquing als carrers més estrets, els vehicles d’emergències ara hi poden circular. No obstant això, la Comissió pensa que l’estiu no era el moment adient per fer treballs als carrers del barri i que “potser” s’ha fet amb “una certa precipitació”.

En primer lloc, demana reforçar la senyalització de la limitació de velocitat a 30 km/h i la instal·lació de reductors de velocitat ja que veu que la majoria de conductors respecta la velocitat màxima, sobretot a la ronda Mediterrània. En segon lloc, considera perillosa la coincidència de la nova ubicació de la parada d’autobús de la plaça Consolat de Mar amb el carril bici; demana que es desplaci la parada al carrer Joan d’Àustria i que s’hi posi marquesina. En tercer, entén que hi ha poca visibilitat a les cruïlles del passeig de Ribes Roges; Alexandre Cabanyes amb Joan d’Àustria; Roger de Flor amb Marcel·lina Jacas; i ronda Mediterrània amb Alexandre Cabanyes.

En quart lloc, ha detectat que alguns dels passos de vianants han quedat desplaçats respecte les seves rampes. En cinquè, demana més freqüència de pas i millor coordinació del bus urbà en connexió amb els aparcaments gratuïts dels jutjats i de l’hospital de Sant Antoni. En sisè, molts aparcaments de motos al costat dels passos de vianants els ocupaven cotxes, de manera que es perdia gran part de la visibilitat, i proposa que s’hi col·loquin jardineres baixes, aparca-bicicletes, pilones o altres elements de mobiliari urbà que no interfereixin en el camp de visió dels vianants.

En setè lloc, proposa que a la ronda Mediterrània es marqui l’asfalt amb pintura groga de prohibició d’aparcar davant les entrades dels habitatges de la vorera nord. En vuitè lloc, demana una intervenció “tova” del solar d’El Cano amb Almogàvers com a aparcament, atès que el veïnat li dona altres usos durant la resta de l’any. En novè, l’AVV reclama que es revisin les zones de càrrega/descàrrega, en base a les necessitats del barri. I finalment, en desè lloc, reclama que els usuaris de la zona verda puguin allargar el temps d’aparcament a distància, amb l’aplicació tipus E-park pels parquímetres.

FER UN COMENTARI