Aprofitant la Setmana de la Mobilitat el grup municipal d’ERC a Vilafranca ha avaluat el pla d’aparcament impulsat pel govern i l’ha qualificat “d’acció aparador”. Pels republicans les mesures en matèria d’aparcament són deficients i responen a una manca de previsió. “És incongruent que s’activin campanyes de foment de la mobilitat sostenible i, al mateix temps, es posin poques facilitats als veïns i veïnes i als visitants perquè deixin el cotxe i vagin a peu, amb una política d’aparcaments completament improvisada”, comentava la regidora Montse Espinosa.

ERC és especialment crítica amb el buit que ha quedat entre el final de la concessió de la zona blava amb la nova adjudicació, la qual cosa ha deixat les treballadores “en un buit legal, sense que s’hagin pogut subrogar i depenent totalment de la bona voluntat de la nova empresa concessionària de contractar-les. Reclamem al govern que es preocupi per donar resposta a aquestes treballadores”, reblava el portaveu Pere Sàbat.

Pels republicans, la coincidència del control laxe dels rellotges horaris que des de l’abril funcionen a les zones blaves i les obres en diferents barris fan que aparcar a Vilafranca “sigui molt complicat i és una evidència “de la manca patològica de planificació del govern”.

ERC Vilafranca posa l’accent en què el Pla d’Aparcaments s’ha fet d’esquena als veïns i veïnes ja que no s’han obert jornades de participació ni recollida de propostes per part de la ciutadania, així com de les persones que treballen o que venen a Vilafranca per fer gestions, al metge o a comprar. Pel primer partit de l’oposició el pla d’aparcament “sona bé, però té mancances”. Valoren positivament la idea de cercles concèntrics que estableix una gradual limitació de l’aparcament fent que el centre de la ciutat sigui la zona amb una menor densitat d’aparcaments. També consideren interessant la proposta de disposar d’aparcaments dissuasoris més allunyats i la proposta d’incrementar el control a les zones de càrrega i descàrrega . També coincideixen amb el Pla en la necessitat de disposar d’un pàrquing de llarga durada pels usuaris de la Renfe i del bus interurbà i que hi puguin aparcar de forma gratuïta; tot i això, posen l’accent que actualment es desconeix si es posarà en marxa perquè encara s’està negociant amb els propietaris dels terrenys.

Amb tot, es mostren crítics amb la decisió d’implementar algunes de les zones taronja o pàrquings de mitja i llarga durada de pagament. “No creiem que la zona d’aparcament del Pati de la Serra pugui passar a ser zona taronja degut a la seva proximitat al centre, fet que facilita l’aparcament per a anar-hi a comprar, sobretot a la zona dels carrer els Ferrers, Vall de Castell i Constitució”, explica Espinosa.

 

FER UN COMENTARI