La setmana que ve està previst que comencin les obes de reforma del pas sota la via del carrer Josep Coroleu i de la rotonda del Port, a Vilanova i la Geltrú. És per això que dimarts passat van retirar-se provisionalment les palmeres que hi ha a la illeta sud de la cruïlla de Joan Oliver, a l’entrada a la façana marítima des de la ronda d’Europa.
La retirada de les palmeres, que posteriorment es tornaran a replantar en el mateix indret, és el pas previ a l’inici d’obres de la segona fase del projecte de Camí Pedalable Costa del Garraf. Un projecte desenvolupat pel Consell Comarcal del Garraf en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova, que té un cost de gairebé 700 mil euros, i que compta amb el finançament dels fons Feder. Els treballs, que han d’estar enllestits abans de finalitzar l’any, suposen actuar en els dos indicats (cruïlla d’entrada a la façana marítima des de la ronda d’Europa i pas sota la via del carrer Josep Coroleu).
A la cruïlla d’entrada a la façana marítima des de la ronda d’Europa, es rehabilitarà totalment la rotonda existent per tal d’incorporar un carril bici segregat i protegit. El projecte s’ha dissenyat pensant en futures actuacions en aquest punt de connexió entre l’estació de trens, el passeig marítim i el municipi de Sitges.
El disseny de la nova rotonda inclou elements de protecció per a vianants i ciclistes, i la creació de passos de vianants més amplis, per tal d’augmentar la visibilitat de pas i incrementar la seguretat de la zona. L’obra també millorarà l’accés dels vehicles pesants a la zona portuària.
En paral·lel, també la primera setmana de setembre s’iniciaran els treballs corresponents a la primera fase del Camí Pedalable Costa del Garraf, que consisteix en la reforma del pas sota via del carrer de Josep Coroleu. El projecte suposa ampliar l’actual pas per a vianants de 2 a 6 metres, per així poder incorporar un carril bici compartit. La reforma del pas també permetrà millorar la visibilitat interior amb un increment de la il·luminació, així com de l’accessibilitat amb la rebaixa del pendent de les actuals rampes.
El disseny posa especial èmfasi en la millora de la percepció de la seguretat des de la perspectiva de gènere, amb l’eliminació dels racons i revolts, i amb la creació a la banda de mar d’una escala que, juntament amb la rampa, faciliten al vianant un segon itinerari per creuar el pas.