L’Ajuntament ha donat a conèixer el nou model de Fira de Novembre que començarà a implantar enguany i que vol que sigui un model de futur. Els canvis s’havien anunciat fa tres anys com a compromís de millora de la fira a l’inici de la legislatura, però la pandèmia l’ha obligar a ajornar.
Més espai per a l’automoció
El canvi més significatiu que notaran els visitants serà la desaparició de l’exposició de vehicles de la rambla Principal. El que es trobada en una de les portes d’entrada de la fira es traslladarà al parc de Baix a Mar, on segons el regidor de Promoció Econòmica, Adrià Guevara, es millorarà la il·luminació i la seguretat, els concessionaris disposaran de més metres quadrats per exposar els seus vehicles i també els serà més còmode de tractar amb els possibles clients sense les aglomeracions de la rambla. “Pels expositors era difícil mostrar els vehicles amb calma amb tanta gent”, apunta Guevara, que assegura que els concessionaris veuen el trasllat amb bons ulls.
Més enllà d’aquest canvi, l’alcaldessa Olga Arnau ha explicat que es crea “un sol recorregut integrat” que va des de la plaça de les Neus fins al monument a Francesc Macià, amb tres punts expositius molt propers a la rambla com són la plaça de la Vila, la plaça del Mercat i l’esmentat parc de Baix a Mar. Així, a la plaça de les Neus hi haurà l’espai enogastronòmic gestionat per Temps de Vi, amb un gran escenari per a concerts. Al primer tram de la rambla, fins a Francesc Macià, s’hi ubicaran les parades de comerç local .“Per promoure la reactivació econòmica i afavorir el comerç local” s’emplaça en aquest lloc “preferencial” les botigues de Vilanova, que han passat dos anys molt complicats”, ha dit Guevara. Tot seguit i fins a la via fèrria, les empreses de serveis; i al tram final, l’alimentació, foodtruck i un escenari petit.
Molt a prop d’aquest eix vertebrador de la fira hi haurà l’espai VNG Innova (a la plaça de la Vila), on els agents econòmics i socials exposaran els seus projectes d’innovació; davant del Mercat hi haurà parades d’entitats, de productes KM0 i també activitats familiars; i al parc de Baix a Mar, els vehicles.
L’alcaldessa ha dit que aquest “gran circuit firal és el circuit natural, que convida els passejants a moure’s” i que “posa en pràctica un model que marcarà el futur de la Fira dels pròxims anys, adaptada als nous temps”. Un objectiu immediat seria recuperar els números de l’última edició prepandèmica: 100.000 assistents a la fira (el 77%, de Vilanova), 185 expositors i un impacte econòmic de sis milions d’euros.