Homes que semblen monstres i monstres tan fràgils que gairebé semblen humans. Al voltant d’aquesta dicotomia neix la darrera proposta escènica de la companyia penedesenca de dansa contemporània La Taimada, El ocatvo día, que es presenta aquest cap de setmana a l’Antic Teatre de Barcelona.
L’espectacle gira al voltant de la violència en la naturalesa humana i és el primer treball conjunt de la ballarina i coreògrafa Olga Àlvarez i el creador audiovisual Jordi Cabestany, que durant el procés de creació va filmar les diferents escenes del muntatge.
Deu cossos damunt de l’escenari proposen imatges oníriques i accions performatives que, amb una gran consciència visual, traslladen a l’espectador en el món de la violència, alhora que el conviden a mirar-la des de diferents angles, des de la bellesa, la cruesa, l’escarni, la inquietud, la sensualitat, la fragilitat…
Tal com explica Olga Àlvarez el muntatge busca remoure l’espectador que, des de la seva posició de voyeur, forma part activa de l’espectacle.