Amb l’inici del curs han tornat les cues a l’estació d’autobusos de Vilafranca i amb elles la saturació del servei i les hores d’espera dels usuaris per poder pujar a un autobús que els porti fins a la universitat o la feina. Tot i que Monbus, l’empresa concessionària, ha anunciat que aquesta mateixa setmana ha augmentat el servei amb dos autobusos més, els usuaris no han notat cap millora. “Arribo a l’estació a les 6.40 i pujo al bus de les 7.15, per tant, estic uns 40 minuts fent cua. Després quan arribo a Barcelona tinc 20 minuts caminant. Aquesta setmana he arribat justa cada dia, i dilluns vaig fer cinc minuts tard”, explica Mar Moreno.

Els usuaris del bus Vilafranca-Barcelona estan organitzats des de fa més d’un any. Tenen un grup de WhatsApp per anar notificant les incidències i organitzar-se. L’any passat van fer acampades reivindicatives i una manifestació per demanar que s’incrementés el nombre d’autobusos. Llavors van aconseguir que se’n posessin sis més, però encara no n’hi ha prou. “Hi ha èpoques de l’any que són pics forts d’usuaris i coincideixen amb l’inici de curs i semestre. La majoria d’universitats estan a l’entrada a Barcelona i els estudiants opten per anar-hi amb autobús”, explica en Jordi, usuari i membre del grup motor que s’ha reunit en cinc ocasions amb Ajuntament i Territori per fer-los arribar les reclamacions. “Quan es van posar els sis busos de més no era època forta i ara que ho és s’ha tornat a fer evident que el servei es queda curt”, diu. Ell treballa a Barcelona i des que van començar les cues al bus ha modificat el seu horari: “Al migdia plego abans per anar fins a Sants i trobar lloc al bus per tornar, perquè si l’agafes a Maria Cristina pot ser que no puguis pujar. Arribo a casa i a la tarda teletreballo”.

L’odissea d’arrribar a classe a Tarragona
Com que l’R4 continua acumulant retards gairebé cada dia, els usuaris del bus prefereixen fer cua que arriscar-se amb el tren. Qui no té alternativa són els estudiants que, com el fill de Ramon Delgado, opten per anar amb transport públic fins a Tarragona per estudiar. En aquest cas el noi agafa l’R4 fins al Vendrell i allà puja a un bus Exprés fins al campus on estudia. “Això suposa, d’entrada, haver de tenir dues targetes de transport, ja que són zones diferents”, anota Delgado. Però el problema més gran se’l troba per arribar a l’hora al Vendrell i poder agafar el bus: “Rodalies no segueix els horaris, el primer tren surt més tard sempre i triga molt més dels 15-20 minuts habituals. Al final el meu fill perd el bus i arriba tard cada dia a classe.” El que reclama Delgado és que el bus del Vendrell surti de Vilafranca.

FER UN COMENTARI