Els treballadors de la neteja viària de Vilanova convoquen una vaga indefinida coincidint amb el carnaval

0
1359
Foto: ACN.

El comitè d’empresa del servei de la neteja viària de Vilanova i la Geltrú ha anunciat una vaga indefinida a partir de l’1 de març, en ple carnaval. Els treballadors denuncien que des de 2023 no veuen actualitzats els seus salaris d’acord amb l’IPC, i reclamen que se’ls inclogui en el conveni col·lectiu de l’Ajuntament.

“Només demanem que se’ns tracti de la mateixa manera que a la resta de treballadors de la corporació”, ha explicat a La Fura el president del comitè d’empresa, Víctor Ibarzo. Segons Ibarzo, els treballadors de la Companyia d’Aigües encarregats de prestar el servei de la neteja viària fa tres anys que tenen el sou congelat. És per això que demanen una pujada salarial segons l’IPC amb caràcter retroactiu dels anys 2023, 2024 i 2025. Aquest import suposaria una xifra superior als 1.000 euros per a molts dels treballadors. A més de reclamar aquesta actualització salarial, també exigeixen ser inclosos dins del conveni col·lectiu de l’Ajuntament, tal com es va comprometre el ple municipal el desembre de 2022.

Els treballadors afectats havien estat empleats de Valoriza quan aquesta empresa prestava el servei de la neteja viària a la ciutat. El juny de 2022 van ser subrogats a la Companyia d’Aigües, que és qui actualment presta el servei, però van quedar exclosos del conveni col·lectiu de l’Ajuntament, a diferència dels treballadors que ja hi eren i que es dediquen al tractament d’aigües residuals. “La nostra plantilla no pot aguantar més aquesta situació”, ha dit Ibarzo, que ha demanat “voluntat política” per desencallar la situació.

El comitè d’empresa es reunirà aquest dimecres, 12 de febrer, amb el govern local per intentar evitar una vaga que començarà l’1 de març, el dia previ a les comparses.

L’oposició es pronuncia

Les reaccions de l’oposició no han trigat a arribar. A través d’un comunicat, Transformem VNG ha demanat al govern local “mà esquerra” per donar resposta a les demandes dels treballadors, i que es convoqui un Consell d’Administració en les pròximes 48 hores per abordar la situació.

FER UN COMENTARI