El riudebitllenc Álex Suárez comença una ruta que el portarà a recórrer el Pirineu de cap a cap per recolzar el poble palestí

"Caminar és un acte senzill però poderós. És la nostra manera de dir que no oblidem, que no callarem" diu Àlex Suárez, que divendres començarà el repte '21 motius per caminar". Recorrerà 800 km amb 95.000 m de desnivell en 21 dies per visibilitzar i donar suport al poble palestí

0
630

Aquest divendres, 1 d’agost, el riudebitllenc Àlex Suárez iniciarà el repte “21 Motius per caminar” que el portarà a recórrer en 21 dies més de 800 km i 95.000 metres de desnivell acumulat pels Pirineus. Ho farà per recolzar el poble palestí, tant a través de la recaptació de fons com de la visibilització de la seva lluita.

Tot i haver estat lesionat durant un mes i mig , Suárez manté el compromís i començarà la ruta com estava previst inicialment: “Tot i que no estic al 100%, inicio el repte. Si no puc acabar-lo aquest any, ho intentaré de nou. El més important és fer visible la realitat del poble palestí” explica Suárez.

Els fons recaptats amb la venda de marxandatge es destinaran al projecte “Atenció mèdica a refugiats palestins al Líban”, en col·laboració amb l’associació Human Call , que gestiona l’Hospital Al’Nida al camp de refugiats d’Ein El Hilweh (Sidó, Líban). Els diners ajudaran a cobrir combustible per al generador, carburant per a les ambulàncies, material mèdic i suport sanitari essencial. Les samarretes, dessuadores i tote bags solidàries són una de les eines clau per recaptar fons. 5 euros de cada compra es destinen directament al projecte sanitari.

Un cop finalitzada la caminada, es gravarà un documental que deixarà constància de diferents projectes i col·lectius que treballen per visibilitzar la causa palestina . “21 Motius per caminar” formarà part d’aquest documental, però el projecte audiovisual anirà més enllà i mostrarà diferents formes de lluita, resistència i solidaritat, tant des de Catalunya com des d’arreu del món.

Última etapa oberta: 23 d’agost, de Bera a Cabo de Higuer
El repte culminarà el 23 d’agost amb una última etapa oberta a tothom que sortirà a les 6 del matí des de Bera (Navarra) i arribarà fins al Cabo de Higuer a la costa basca. Una invitació a caminar plegats pels drets humans i la justícia internacional: “Caminar és un acte senzill però poderós. És la nostra manera de dir que no oblidem, que no callarem”, conclou el riudebitllenc.

FER UN COMENTARI