La Generalitat preveu apujar el preu dels peatges un 3,3% a partir del 2 de gener del 2024. Aquest increment afectarà la C-32   en tot el seu tram, tot i que el departament de Territori ha anunciat que en aquesta mateixa data entrarà en vigor l’ampliació de la bonificació per als usuaris recurrents del 70 al 75% a la barrera troncal  de Cubelles. En el cas del peatge de Vallcarca, el descompte per recurrència es manté en el 50%.

Aquestes són les dades més rellevants que el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, va donar a conèixer després de la reunió de la Taula de Mobilitat del Penedès celebrada dimarts a Vilafranca. Sanglas subratllava l’increment del 70 al 75% per compensar l’augment del 3,3% del preu dels peatges, tot i que assumia que “segur que els alcaldes ho consideren insuficient, però creiem que són propostes equilibrades i justes pel conjunt del territori”.

La presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Mònica Gallardo es mostrava preocupada “ No podem estar contents, tenim massa assignatures pendents en l’àmbit de la mobilitat.  En el cas de la C-32,  els usuaris hauran de pagar més al peatge de Vallcarca, ara ens venen obres a Rodalies i el bus express és del tot insuficient. Estem en una situació de tensió permanent i la mobilitat és la prioritat número 1 a resoldre a la nostra comarca. Per això continuem reclamant millores molt més ràpides”. Per la seva banda, Ramon Ferré, president del Consell Comarcal del Baix Penedès,  sortia amb un “continuem reivindicant que el peatge troncal de Cubelles hauria d’estar bonificat al 100%, tenim una C-31 saturada i reivindiquem que sigui l’autopista la que faci de ronda”.

En stand by

La millora de la freqüència i connexió del servei interurbà és una de les reclamacions que fan els municipis més petits de la vegueria i una de les demandes que des del Consell Comarcal es va plantejar a la Taula de Mobilitat. En aquest sentit, des del departament de  Territori es va indicar que s’està treballant i estudiant solucions que passen pel transport a demanda, però que les concessions acaben el 2028 i fins llavors no es podrà fer extensiu el canvi de model.

FER UN COMENTARI