Comença la reconversió de l’avinguda de Vilafranca en un “eix cívic”

Els estudis tècnics fixen que la remodelació permetrà reduir fins a un 30% la circulació de vehicles a la zona

0
379
Els treballs han començat pel barri del Tacó. / Ajuntament

Les obres de remodelació de l’avinguda de Vilafranca ja estan en marxa. L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s’ha proposat transformar aquest eix viari en un espai “més amable, accessible i segur” per a vianants i bicicletes, reduint el trànsit de vehicles. En concret, els estudis tècnics fixen que la remodelació permetrà reduir fins a un 30% la circulació de vehicles a la zona.

Els treballs han començat pel barri del Tacó, ja que és el que presenta més complexitat i major termini d’execució. Aquesta primera fase s’allargarà fins al 8 d’agost i consisteix en l’adaptació dels guals i rebaixos de les cruïlles. Un cop acabat aquest tram, les obres continuaran a l’Armanyà. El cost total d’aquesta intervenció és de 325.000 euros, finançats per la Diputació de Barcelona.

La reforma de l’avinguda de Vilafranca també inclou la construcció d’un carril bici segregat i bidireccional, la millora de les voreres, la plantació de nou arbrat, la reordenació dels aparcaments i la implementació de plataformes per a les parades de bus. La previsió és que l’actuació completa, des de la ronda Ibèrica fins al carrer del Pare Pibernat, estigui enllestida a finals de novembre.

FER UN COMENTARI