Xavier Nadal i Ton Mata.

Els cellers agrupats sota la marca Corpinnat han presentat les dades de vendes i facturació del 2023. La marca col·lectiva ha tingut un descens de vendes respecte a l’any anterior del 6,2%, passant dels 2,43 milions als 2, 28 milions d’ampolles venudes. Un fet, però, que no ha afectat la seva facturació, que s’ha incrementat un 1,6%, arribant als 26,42 milions d’euros. El motiu ha estat l’increment del preu mitjà de les ampolles, que ha estat un 9% superior al 2022.

Són xifres recollides en la Memòria Econòmica i Social de l’exercici 2023 de la marca col·lectiva. Des de Corpinnat indiquen que una de les principals preocupacions dels cellers són els efectes de la sequera, ja que durant el 2023 s’ha registrat un rendiment mitjà de la vinya un 9% inferior al del 2022.

La marca col·lectiva d’escumosos exporta un 19,03% de la seva producció total a 66 països de tot el món, entre els quals destaquen Alemanya, Canadà, Dinamarca, EUA, el Japó, Noruega, Països Baixos, Regne Unit, Suècia i Suïssa.

FER UN COMENTARI