El 80% dels turistes de Vilanova pernocten al càmping Vilanova Park

0
136
El regidor de Projecció de Ciutat, Jordi Medina; la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garido; i el consultor Jordi Blanch. // LA FURA.

Dijous es va presentar el Pla de Màrqueting Turístic de Vilanova i la Geltrú 2022-2025. El pla analitza el sector i l’oferta turística, apunta punts forts, altres a potenciar i també les principals debilitats i reptes a afrontar per aconseguir consolidar-se com a destí turístic. “El visitant a Vilanova ho troba tot bé, però li falta alguna cosa per acabar de ser excel·lent”, indicava Jordi Blanch, redactor del Pla a la vegada que assenyalava que el document és continuista respecte l’anterior (2017-2021) i que neix amb la voluntat d’esdevenir col·lectiu: “Vilanova i la Geltrú té una potencialitat enorme i recursos evidents, que a més a més, són força valorats pel visitant. No obstant això, seria erroni caure en un cofoisme, ja que hi ha una feina ingent per fer”, anunciava Blanch.

L’objectiu final del Pla és augmentar les pernoctacions i la despesa mitjana per turista i dia, oferir més experiències fora de temporada alta, generar una comunicació integrada de màrqueting per no malbaratar esforços, treballar intensament l’estratègia de màrqueting digital i crear estratègies que ajudin a potenciar un turisme sostenible i de qualitat.

Les fortaleses

La platja, la restauració i la ubicació són els principals punts forts de Vilanova i la Geltrú. També ho són, segons el nou Pla, el comerç, el nucli antic, la Geltrú, el passeig marítim i la zona de la llotja, a més de la cultura i el patrimoni. En aquest sentit, el Pla proposa accions per enfortir aquests aspectes com millorar i embellir els accessos a la ciutat.

Manca d’oferta hotelera

El nou full de ruta de les polítiques turístiques de Vilanova i la Geltrú assenyala també una desena d’aspectes a millorar, entre els quals destaquen la poca oferta hotelera i les dificultats de mobilitat: “Hi ha una gran desigualtat de l’oferta, un 80% es concentra als càmpings i només un 5% als hotels.  És important equilibrar l’oferta i, sobretot, millorar la mobilitat entre el càmping i les platges”, explicava Jordi Blanch.

Inversió rècord en turisme

Per tirar endavant les desenes de propostes que apunta el nou pla de màrqueting calen recursos. En aquest sentit,  Jordi Medina, regidor de Projecció de Ciutat i Patromoni Cultural, indicava que el darrer pressupost ha incorporat un increment substancial per a la regidoria de Projecció de Ciutat: “mai havíem tingut tants diners per promoure el turisme com fins ara”.

Segons el regidor, de l’anterior pla s’han assolit el 80% dels ítems proposats i ara ja s’està treballant per assolir-ne alguns d’aquest nou pla.

Pel que fa a les rotondes, Medina anotava que l’Ajuntament ja s’ha posat en contacte amb diferents escultors “per estudiar que les mateixes icones turístiques de la ciutat puguin estar repartides en diferents rotondes de la ciutat”.

Buscant hotelers

Per altra banda, respecte a la dotació de més places hoteleres, Jordi Medina anunciava que estan en contacte amb assessors que fan d’enllaç entre l’Ajuntament i algunes operadores d’hotel perquè visitin Vilanova i s’interessin per establir hotels a la ciutat:  “Ja estem fent de pont entre possibles parcel·les privades que puguin acollir aquests hotels i els operadors”.

El regidor, assenyalava també que estan buscant recursos amb fons europeus per finançar les obres d’un carril bici que vagi de la Ronda Ibèrica fins al càmping Vilanova Park: “perquè els turistes d’aquest càmping, que representen gairebé el 80% dels visitants de la nostra ciutat, puguin desplaçar-se fins a les nostres platges, restaurants, comerços, etc.”.

FER UN COMENTARI