El col·lectiu VIDA Penedès, que agrupa més d’una vintena de petits projectes vitivinícoles de la comarca, celebra dissabte a Santa Fe del Penedès la seva jornada anual. Serà la segona edició d’aquesta iniciativa que té per objectiu fer valdre la diversitat vitivinícola del territori, donant veu a una nova generació de projectes que conceben el vi com una expressió identitària i col·lectiva del paisatge, la història i la cultura del Penedès.
Enguany les jornades se centraran a reivindicar l’ofici i l’artesania com a eixos vertebradors de la cultura vinícola i gastronòmica del territori. El programa d’activitats s’enceterà a les sis de la tarda a la zona dels Pins de Santa Fe, amb una mostra de vins dels 28 cellers que formen part del col·lectiu i amb l’associació de Cellers de la Conca del Siurana com a convidat especial. A més, durant la tarda hi haurà música i jocs gratuïts per als més petits amb Banjara Studio i es podran degustar també formatges i embotits artesans elaborats al territori. A les nou del vespre hi haurà un sopar gastronòmic amb maridatge que permetrà harmonitzar productes locals elaborats per El Cigró d’Or, El Celler menjars i beures, Cal Ticus, El Tros vins i platets, El Vell Papiol, Mambo i l’Obrador d’Oriol Rosell, amb vins del col·lectiu (50 euros, cal reserva prèvia). Finalment, a partir de les onze de la nit hi haurà música en directe amb Xibarri i, a continuació, Dj Rosario.
Els 28 cellers que formen part del col·lectiu i que participaran en la mostra i degustació de vins de la jornada són: Anna Serra, Ballpla, Bodega Clandestina, Ca l’Eugeni, Can Morral del Molí, Casajou, Celler Cairons, Cisteller, Clos Costela, Enlaire Vins, Entre Vinyes, Eravi, ESteve i Gibert, Finca Mas Perdut, Finca Parera, Heretat Can Serra, L’Apical, L’Enclòs de Peralba, LA Fita, Lucy Chilvers, Mas Palou, Masia Can Sení, Mestratge, Mulet Viticultors, Vinestar, Vins de Sinergia, Vinya Lluny, Vinyes que atrapen.





