El Consell Comarcal de l’Alt Penedès ofereix un servei d’acompanyament en tràmits digitals

0
383
Vanessa Barra i Anna Doblas. // LA FURA

Aquesta setmana la consellera de Transparència Pública, Anna Doblas, i la cap de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i de l’Oficina Comarcal de Suport a l’Administració Electrònica, Vanessa Barra, han presentat el Punt d’Assessorament Digital, nou servei obert i gratuït que impulsa el Consell Comarcal de l’Alt Penedès amb l’objectiu de reduir la bretxa digital i facilitar l’accés i realització de tràmits administratius a tota la ciutadania.

“Els darrers anys s’ha agreujat la bretxa digital a causa de la implementació de l’Administració electrònica en tots els tràmits públics, i per això volem que el nou Punt d’Assessorament Digital contribueixi a acompanyar qui ho necessiti i també a fer formacions al voltant de les diverses eines telemàtiques” explicava Doblas. En aquest sentit, el servei també impartirà cursos presencials i en línia sobre formes de comunicació amb l’Administració pública, navegació per Internet, identitat digital, xarxes socials o eines ofimàtiques, entre altres.

Com a funcions principals el Punt d’Assessorament Digital, situat al mateix Consell Comarcal, acompanyarà la ciutadania a l’hora de sol·licitar l’idCat, tràmits amb el SEPE, donar-se d’alta a la Meva Salut, presentar instàncies i altres gestions relacionades amb els ajuntaments… A més, a banda de l’acompanyament i les formacions, el PAD oferirà assessorament a entitats i associacions, per adaptar-se a diverses demandes dels ajuntaments i entitats del territori.

Per tal de contactar amb aquest nou servei, cal trucar al Consell (938 900 000), enviar un correu electrònic a [email protected] o contactar a través de WhatsApp a un número que s’habilitarà properament.

FER UN COMENTARI