El Museu del Ferrocarril de Vilanova celebra el seu trentè aniversari

0
700
Maria Alias (responsable municipal de museus), Jordi Medina (regidor de Cultura) i Pilar Garcia (directora del Museu del Ferrocarril).

Aquest 2020 s’escau el trentè aniversari de l’obertura del Museu del Ferrocarril. En concret, el 2 d’agost. I ho celebrarà amb actes de tota mena programats al llarg de tot l’any. Hi haurà una festa d’aniversari (precisament el 2 d’agost), al maig obrirà els actes del Dia Internacional dels Museus a Vilanova amb un concert de l’escola i conservatori de música Mestre Montserrat, a la nau panoràmica; es presentarà el catàleg nou del museu; l’escriptor Jordi Font-Agustí presentarà el treball “Les arts catalanes i la literatura del ferrocarril”, entre altres.

Però més enllà de les activitats que es programin, les responsables del Museu volen que aquest 2020 sigui una oportunitat per conèixer les transformacions que ha viscut l’equipament els darrers cinc anys, acomboiades per les 37.000 visites que va tenir al 2019 (+18%), al mateix temps que es posin les bases per convertir-lo, amb l’horitzó del 2030, amb un museu més modern.

Així, la seva directora, Pilar Garcia, ha explicat que compta que a finals d’any es pugui obrir la nau del pont-grua totalment restaurada i la unió amb la nau gran (les obres s’han endarrerit, però són a punt de començar, diu Garcia); també manifesta que té emparaulat rebre finançament de l’1,5% cultural del Ministeri de Foment per començar a finals d’any el projecte museogràfic del Museu i també per al cobriment de la rotonda, fent-la accessible a tothom. “Amb els anys hem anat incorporant vehicles, que quedaven fora de l’espai cobert, on les condicions meteorològiques fan que hi hagi un major deteriorament”. La seva perspectiva és que en deu anys més de la meitat de la col·lecció de locomotores pugui estar a cobert, i fer-ho respectant l’arquitectura modernista de l’actual rotonda; per això convocarà un concurs d’idees. I també preveu portar a Vilanova durant el primer quadrimestre de l’any una maqueta de fusta a escala real del darrer Talgo d’alta velocitat.

La directora del Museu afirma que “convertir en un museu accessible del segle XXI un dipòsit de locomotores de motor de finals del segle XIX és una tasca complexa”.

FER UN COMENTARI