El Patí Vilafranca ha certificat aquest diumenge el seu retorn a l’OK Lliga després d’imposar-se per 6-4 al Manlleu en el partit de tornada del play-off d’ascens. Els penedesencs, que ja havien guanyat el duel d’anada (2-3), han tancat l’eliminatòria amb un global de 9-6 i han assolit el vuitè ascens de la història del club a la màxima categoria de l’hoquei patins estatal.
La classificació, però, s’ha fet esperar gairebé un mes. El partit de tornada s’ha disputat 28 dies després del primer enfrontament perquè el Manlleu va presentar un recurs al TAS per anul·lar l’ascens directe del Lloret, que va guanyar l’últim partit de la fase regular per alineació indeguda del Mataró. Un cop desestimat el recurs, la Federació Espanyola de Patinatge va fixar la data definitiva de la tornada.
El partit de diumenge va omplir la Poliesportiva de Vilafranca, amb gairebé un miler d’aficionats a les grades. El conjunt dirigit per Sito Expósito va encarrilar el partit amb un gol matiner d’Arnau Ribas, que va establir l’1-0 abans del descans. En els últims segons de la primera meitat, Pol Castro va evitar l’empat aturant una falta directa. De fet, el porter del Patí Vilafranca ha estat un dels noms propis en el tram decisiu de la temporada, assumint la titularitat després de la lesió d’Edu Jurado.
La segona part va ser vibrant. El Manlleu va igualar el marcador en els primers minuts, però el Vilafranca va respondre immediatament. Roger Martí va transformar un penal i, tot seguit, Aleix Ordóñez va convertir una falta directa per situar el 3-1. Els visitants van tornar a retallar diferències, però Joan Gangonells va ampliar l’avantatge amb el quart gol dels locals.
El Manlleu encara va mantenir les opcions amb el 4-3, però el Vilafranca va tornar a mostrar l’efectivitat en la bola aturada. Roger Martí va transformar el segon penal de l’equip, completant un tres de tres dels penedesencs en les accions a pilota aturada. Amb els osonencs jugant sense porter en els instants finals, Mathias Arnáez va marcar a porteria buida el 6-3. Jordi Gurt va establir el definitiu 6-4 a pocs segons del final.
Amb aquest resultat, el Patí Vilafranca competirà la temporada vinent a l’OK Lliga juntament amb el Lloret, campió de l’OK Lliga Plata Nord, i el Caldes, que ocuparà la plaça del filial de l’Igualada.








