El ple de la Bisbal del Penedès rebutja per unanimitat el Pla Territorial d’Energies Renovables

0
241

El ple de l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès celebrat el passat dilluns 15 de juny va rebutjar per unanimitat el Pla Territorial Sectorial d’Energies Renovables de Catalunya, més conegut per PLATER. Es tracta d’una planificació impulsada per la Generalitat que estableix els criteris territorials i ambientals per ordenar la implantació de projectes solars i eòlics.

Més de 230 municipis de Catalunya han signat un manifest conjunt rebutjant aquest pla, una oposició que també s’ha manifestat a la Bisbal, després de la moció presentada pel grup de La Bisbal Decideix. Des d’aquesta formació apunten que, tot i ser conscients de la necessitat de “reduir el consum d’energies fòssils i de fer una transició cap a un nou model de producció i de consum d’energia”, la planificació per la qual aposta la Generalitat no és adequada.

Segons apunten en un comunicat, la “instal·lació massiva de plantes fotovoltaiques i eòliques en sòl agrícola i boscos” provocarà “una degradació dels espais naturals i ecosistemes dels municipis catalans”. Per aquest motiu demanen que s’aturi la seva tramitació “fins a garantir un procés real de participació territorial” i que es “reconsideri el contingut i el plantejament del pla”. Per La Bisbal Decideix, cal “prioritzar la instal·lació de fotovoltaica en les grans teulades dels polígons existents, abans de perdre el nostre sòl agrícola”.

FER UN COMENTARI