Els Comuns reclamen una xarxa pública, universal i gratuïta com a única opció educativa

0
565
Ramon Arnabat i Marc Parés. // LA FURA

El grup municipal Vilafranca en Comú, juntament amb el diputat d’En Comú Podem al Parlament, Marc Parés, van presentar ahir les seves tres propostes principals en matèria educativa en relació a les properes eleccions d’aquest diumenge. Ramon Arnabat, regidor del partit a Vilafranca i també candidat a les eleccions del 14F, demanava la incorporació de més professorat a les aules per garantir la bona qualitat de l’ensenyament i posava el focus en l’equitat: “actualment hi ha una distribució desigual de l’alumnat, no només entre centres concertats i públics sinó també entre els diversos centres públics, i això s’ha de revertir”, apuntava.

El diputat Marc Parés va explicar que els Comuns volen una xarxa “pública, universal i gratuïta com a única opció per a l’educació del futur”, i per a assolir-la va desplegar tres propostes generals. En primer lloc, els Comuns demanen que es lluiti contra la segregació, per la qual cosa reivindiquen un “treball conjunt de la Generalitat amb els municipis per garantir la igualtat d’oportunitats”.

En segon lloc, demanen que es desplegui el decret per una escola inclusiva i que l’alumnat amb alguna necessitat especial pugui formar part de les classes amb normalitat: “durant la pandèmia ja vam veure que els centres per educació especial quedaven tancats i deixaven moltes famílies descobertes, i amb això s’evidencia que encara falten més recursos des de l’escola infantil fins a secundària” apuntava Parés.

Finalment, la tercera proposta dels Comuns gira al voltant de la capacitat d’innovació i transformació: “demanem una reducció de ràtios, i que en comptes de tancar grups amb la davallada d’inscripcions a P-3 s’aprofiti per fer grups més petits. D’aquesta manera també s’assolirà una personalització i atenció més especialitzada, que pot evitar l’abandonament escolar prematur que actualment arriba al 19%” explicava el diputat. “També creiem que s’ha de crear una política educativa que garanteixi l’educació fora de les hores lectives, ja que la majoria de desigualtats entre alumnes es produeixen en qui té accés i qui no a les activitats extraescolars” afegia.

Per altra banda, Parés expressava la seva sorpresa davant les noves propostes sorgides aquestes darreres setmanes, com la reforma de secundària i la flexibilització del batxillerat, que suposaria un augment de recursos i una personalització de l’educació: “nosaltres veiem positiu que es personalitzi l’educació, però també insistim en la reducció de ràtios i en una digitalització de l’alumnat per garantir l’accés per a tothom: dels 300.000 ordinadors que va prometre la Generalitat només se n’han distribuït 15.000, i les aules de secundària són les primeres que es van veure saturades durant la pandèmia”.

FER UN COMENTARI