Els treballadors de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes diuen prou

0
1647
Els treballadors municipals amb pancartes, ahir al ple.

Els treballadors de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes han denunciat la situació de tensió que es viu des de l’any 2023 amb l’interventor municipal, la persona encarregada de controlar i fiscalitzar la gestió econòmica i financera del Consistori. Critiquen retards en el pagament a proveïdors, alentiment a l’hora d’atorgar ajuts i dificultats en el pagament de les nòmines dels treballadors municipals. Unes queixes que han arribat novament al ple i que s’han fet seves tant el govern com l’oposició.

Els problemes de gestió interna que pateix l’Ajuntament ribetà han estat els protagonistes de la sessió plenària d’aquest dimarts, on la plantilla municipal s’ha fet notar amb pancartes en què es podia llegir “Prou silenci, volem solucions urgents”, “Venim a treballar, no a lluitar” o “Defenseu la vostra plantilla, defenseu la vostra ciutadania”. Això és perquè des de fa tres anys, les diferències entre l’Ajuntament i l’àrea d’intervenció estan tensionant el dia a dia del funcionament municipal. Alguns exemples que s’han denunciat són dificultats en el pagament de les nòmines, alentiment en l’atorgament d’ajuts i el retard en el pagament de factures a proveïdors. Segons s’ha exposat al ple, dels 927 pagaments que havia d’efectuar l’Ajuntament aquest trimestre, només se n’han fet 19, el que representa poc més d’un 2%. A més, el període de pagament és de 78 dies, quan la llei estipula 30 dies com a màxim.

Tots els grups municipals han mostrat el seu suport a la plantilla. L’alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Ana Herrera, ha titllat la situació “d’obstrucció dels serveis públics” i ha afirmat que ja han traslladat el cas a la Direcció General d’Administració Local (DGAL), que és l’organisme que podria desencallar el conflicte. “Hem estat un ajuntament exemplar en la gestió del servei públic i ningú ens pot fer veure que no sabem treballar”, ha afegit Herrera.

Des de l’oposició, Daniel Carabantes (Fem Poble) ha lamentat que “la ciutadania estigui pagant les conseqüències” de la situació “dramàtica” en què està instal·lat l’Ajuntament. Albert Bonet (Junts-Via) creu que es tracta d’un problema “comú” i ha demanat al govern que busqui una mediació per resoldre el conflicte. Finalment, Esther Rodríguez (UM9-CUP-Construïm) ha criticat que els plens s’hagin convertit en aixecament de suspensius i ha reclamat a l’executiu que assumeixi responsabilitats.

 

FER UN COMENTARI