Freixenet fa un ERTO d’entre el 20 i el 40% de la jornada a tots els seus treballadors

0
815
ACN.- El grup Freixenet ha reduït la jornada dels treballadors aquest mes de desembre entre un 20 i un 40%. La companyia ha activat ara l’ERTO presentat al juny, el qual no havia arribat a desplegar a tota la plantilla degut al bon ritme de les vendes a l’estranger. Segons el CEO de Freixenet, Pere Ferrer, les exportacions “s’han mantingut molt potents” i això ha permès esquivar l’embat de la crisi de la covid-19. Arribats a l’últim mes de l’any, però, la cavista preveu un descens d’activitat perquè tradicionalment el desembre se sustenta en el mercat espanyol. “Hi ha una caiguda molt important del PIB i una gran dependència del turisme, fet que ens ha dut a frenar la producció”, ha explicat aquest dijous Ferrer.

A preguntes de la premsa coincidint amb la presentació telemàtica de la campanya de Nadal, Ferrer destacava que al març Freixenet va constatar una “gran sortida” d’exportacions degut al neguit d’alguns mercats a tenir possibles problemes d’abastiment. La situació, deia, es va regular a l’abril i al maig, si bé durant l’estiu la companyia va registrar un repunt d’exportacions “molt potent”.

Ferrer recordava que el grup Freixenet exporta a 120 països d’arreu del món, i assegurava que els turistes procedents d’Anglaterra o Alemanya no han pogut consumir en les seves estades habituals a Espanya però ho han seguit fent als seus lloc d’origen. “Hem treballat molt”, celebrava, assegurant que això els va fer replantejar l’ERTO aprovat al juny, el qual havia d’afectar els 1.050 treballadors del grup però finalment només es va aplicar al departament d’administració.

Aquell expedient de regulació, però, tenia vigència fins a finals d’any i ara s’ha acabat activant per a tots els departaments. Des d’aquest passat dimecres, dia 1, l’ERTO afecta les cinc empreses del grup: Caves Freixenet, Segura Viudas, Castellblanc, UCSA i Comercial Grup Freixenet. La mesura suposa una reducció de la jornada d’entre el 20 i el 40%, la qual depèn del volum de producció de cada celler.

Tot i remarcar reiteradament que la companyia ha esquivat les conseqüències econòmiques de la pandèmia, Ferrer justificava l’ERTO dient que el mes de desembre és un període molt depenent del mercat espanyol. Ferrer augurava que les celebracions familiars del Nadal seran “normals”, però va lamentar que les restriccions a l’hostaleria i la manca de turisme faran caure les vendes.

I és que el CEO de Freixenet apuntava que el 50% del seu negoci a l’estat espanyol es basa en el canal HORECA, un àmbit on les vendes “han estat molt difícils”. “Un cop subministrades totes les exportacions, ens queda el mercat espanyol, de manera que hem de frenar la producció, però l’ERTO serà només durant poques setmanes”, deia. Segons van precisat fonts de la companyia, la reducció de la jornada serà fins el dia 22 de desembre.

La nova DO d’escumosos, “un gran error”

Respecte la nova DO d’escumosos penedesencs que estan negociant crear la DO Penedès i Corpinnat per distingir els productes d’aquest territori que fins ara no han trobat encaix a la DO Cava, Pere Ferrer ho considera “un gran error”. Ferrer va defensar el Cava com a “marca universal” i va criticar les companyies escindides: “No aprofundir en fer la marca més potent em sembla un error”. Al mateix temps, va aplaudir els canvis de normativa aprovats per la DO Cava amb les quals augura que “es sofisticarà més” el producte.

FER UN COMENTARI