La DO Cava recupera en un sol any els nivells prepandèmia i presenta xifres rècord

0
358

El sector del cava està d’enhorabona: ha assolit rècord històric de vendes, impulsat pel mercat internacional. En concret, ha arribat als 252 milions d’ampolles comercialitzades, les mateixes que el 2017, que era l’any que més n’havia col·locat al mercat. Així ho ha donat a conèixer el president de la DO Cava, Javier Pagés, aquest dimecres en plenària del Consell Regulador.

Així, l’any passat la DO va recuperar-se de la forta caiguda del 13% de vendes del primer any de pandèmia i va fins i tot superar les xifres de 2020, quan s’havien arribat als 249 milions d’ampolles. La clau de volta, i això no és novetat, són les vendes a l’estranger, que s’han situat en 183 milions d’ampolles, amb un 11,34% d’augment i consolidant-se en el 71% de les vendes totals. Els països que integren la Unió Europea han comprat un 3,16%més d’ampolles, i els països tercers continuen creixent amb un destacat +30,43%. Alemanya manté la seva posició com a principal país de consum (+4,23%), seguit dels Estats Units (amb un creixement del 40%), Bèlgica (+11,56%), el Regne Unit (-3,90%) i el Japó (+7,94%). Destaquen també els creixements a Àustria (+65,54%), el Brasil (+37,69%, i Polònia (+27,35%). “La presencia internacional del CAVA demostra la seva força com a marca en una diversitat de territoris a escala global”, assenyala Pagés.

El mercat estatal també ha crescut molt (+19,04%) i se situa en xifres prepandèmiques, amb 68,7 milions d’ampolles col·locades (cinc més que el 2019). El canal que major impacte ha mostrat és el canal en línia, amb un ascens del 19,3%, mentre que el canal d’alimentació recupera la tendència a l’alça, però més moderada (+5,1%). El canal off line i l’hostaleria també evolucionen de manera positiva (4,9% i 2,3% respectivament, segons dades de NielsenIQ). 

Pagés, exultant, ha aprofitat la presentació d’aquests guarismes llançant un dard a aquells cellers que han sortit els últims anys de la DO i que ara venen els seus escumosos amb altres marques (Corpinnat i Clàssic Penedès, principalment): “Que hi hagi cellers que vagin per lliure o associats desmarcant-se de la DO pel seu propi benefici no ha d’impedir que els que defensem des de sempre el territori i aconseguint un assoliment com aquest, aspirem encara a més, a ocupar una posició major dins del selecte món dels escumosos de gran qualitat”. L’argument principal per deixar el Cava ha estat la no territorialització dels caves penedesencs i que els de més qualitat no estaven prou diferenciats de la marca global.

Una altra dada donada és que el cava arriba als 22,8 milions d’ampolles venudes, amb un creixement de +65,43% en relació amb 2020.

FER UN COMENTARI