La qualitat i el tracte del comerç tradicional

0
565

Unes de les grans beneficiàries d’aquesta pandèmia han estat les grans superfícies comercials, que van creixent de mica en mica en el nostre territori, i s’han tornat amos i senyors d’aquest sector econòmic que fins fa quatre dies estava configurat per petits establiments especialitzats i mercats, que donaven vida i riquesa a la nostra societat.

La nostra arma no és pas competir amb els preus, perquè la seva producció i el marge que es poden permetre en aquest camp és inassolible per a la gran majoria de petits establiments. Estem perdent la gràcia de comprar, que consistia a anar omplint el cistell de botiga en botiga, en una mena de ruta que ja teníem marcada des de quan sortíem de casa. Al final tot s’ha tornat tan avorrit com veure una pel·lícula des de casa sense els rituals d’anar al cinema, que era la gràcia de tot plegat.

La força del comerç de tota la vida està en el tracte humà perquè aquest és un dels punts forts que pot ajudar que els petits negocis siguin competitius. A vegades la diferència econòmica no és tan elevada, però es pot treballar aquest element que es pot convertir en un dels punts forts. Tal com funcionen les noves tecnologies, a vegades quan et decideixes a comprar un nou aparell, aquest ja ha quedat mig obsolet. Llavors necessites els consells del venedor que et situarà en el mercat d’aquell producte que s’ha convertit en una necessitat. La tecnologia és viva i molts cops pots aconseguir un estri que s’adapti més a les teves necessitats que aquell que en principi tenies previst adquirir. Als grans magatzems tot és més general i molts cops no s’arriba a aquest tracte més personal que pots assolir Als comerços de proximitat de casa nostra.

FER UN COMENTARI