La zona blava de Vilafranca serà gratuïta mentre no es posi en marxa el nou model de gestió

0
874
L'Ajuntament de Vilafranca canviarà el model de la zona regulada. // LA FURA

A partir d’aquest divendres, per aparcar caldrà fer servir el rellotge de control horari i estarà permès estacionar durant un màxim de dues hores

L’Ajuntament de Vilafranca ha fet pública la seva intenció de canviar el model de gestió de la zona blava a la ciutat. Com avançava La Fura fa una setmana, abans que acabi el 2022 el consistori vol engegar un nou plantejament de les zones regulades, que anirà en sintonia amb el Pla de Mobilitat. Es tracta d’un model de gestió pública amb contractació, amb què l’Ajuntament assumirà el control directe de l’aparcament regulat.

Mentre no es posi en marxa el nou sistema, la zona blava deixarà de ser pagament i es regularà amb temps. En altres paraules, a partir d’aquest mateix divendres i fins que es liciti el nou contracte, caldrà posar un rellotge horari a l’interior dels cotxes, indicant l’hora d’arribada i durant un temps màxim de dues hores. Els rellotges es poden aconseguir de forma gratuïta al mateix consistori, així com a l’edifici de l’Enològica.

“Volem parlar de quin és el model d’aparcament de Vilafranca, si hi ha places suficients i si es cobreixen les necessitats dels ciutadans”, ha dit el regidor de projectes estratègics, Aureli Ruiz. En aquest sentit, Ruiz ha revelat que la ciutat compta actualment amb unes 10.000 places d’aparcament per a 19.000 vehicles censats, a més a més dels 15.000 aparcaments privats. “Aquestes dades ens fan pensar si cal la zona blava a Vilafranca”, admet el regidor.

La realitat, però, és una altra, i serà durant la campanya de Nadal del 2022 quan entri en funcionament un nou model d’aparcament regulat. “Ara mateix estem fent l’estudi de costos i serà un debat que l’haurem de reprendre a finals d’any”, ha dit el tinent d’alcalde de l’Àrea d’Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero. Des de l’Ajuntament, però, insisteixen que treballaran per una mobilitat “activa” i “mofidicable”, que es pugui adaptar a les necessitats reals dels veïns i també de les persones que venen de fora.

En aquest sentit, el nou model de les zones regulades permetrà al consistori vilafranquí establir els preus cada any i, a banda de les places d’estacionament de curta durada que hi havia fins ara, incorporarà solars per a l’estacionament regulat de mitjana i llarga durada, mecanismes de control de les zones de càrrega i descàrrega, així com un espai d’aparcament per a les persones que utilitzen el transport públic.

“La desaparició de places de zona blava en alguns carrers farà que se n’hagin d’establir de noves per afavorir aquesta l’aparcament de rotació”, apunten. L’Ajuntament de Vilafranca també ha anunciat que s’estan plantejant fer un nou aparcament dissuassori proper al Molí d’en Rovira pels usuaris de l’estació de tren i gestionar de manera diferent l’aparcament del CAP Vilafranca Nord.

Els treballadors de SABA no se subrogaran

Preguntat pel futur de les treballadores de SABA, des de l’Ajuntament assenyalen que no és possible la subrogació, ja que es tracta d’un canvi complet de model. El regidor de projectes estratègics, Aureli Ruiz, ha recordat que “cada any finalitzen una cinquantena de contractes amb l’Ajuntament i que aquest és un més”. Ruiz confia que SABA no tindrà problemes en reubicar els seus treballadors i assenyala que més endavant “hi haurà licitacions i podran valorar si presentar-se”.

FER UN COMENTARI