L’Ajuntament de Vilafranca engega una nova campanya de civisme que sancionarà fins a 600 euros a qui embruti la ciutat

0
215
La campanya es fa juntament amb Mas Albornà // La Fura

Sota el lema “El civisme surt a compte” l’Ajuntament de Vilafranca i la Fundació Mas Albornà han impulsat una nova campanya per conscienciar la ciutadania que per tenir neta la ciutat, el més important és no embrutar-la.

La campanya vol fer front l’incivisme que embruta la ciutat i que té un cost annual de 50.000 euros. El regidor de Convivència i Ciutadania, en la presentació de la campanya ha insistit que la responsabilitat de l’Ajuntament és la de netejar, però que la responsabilitat ciutadana és la de “mantenir la ciutat neta”. En aquest sentit, des del consistori apel·len al civisme de la gent com una mesura econòmica, “s’ha d’entendre que no embrutar a la ciutat suposa un estalvi” ha declarat Montfort.

Per combatre el vandalisme i el mal ús del mobiliari públic, l’Ajuntament ha establert una sèrie de mesures que sancionarà a les persones incíviques amb multes que van des dels 150 euros als 600. Aquestes sancions estan valorades segons el cost que tingui reparar o substituir l’equipament malmès. Per exemple, la reposició d’un banc implica una despesa pública 275,42€, mentre que per netejar una pintada es destinen 250 euros.

Per potenciar l’impacte de la campanya, l’Ajuntament ha impulsat una pàgina web (civisme.vilafranca.cat) on s’explica com es neteja la ciutat i es recullen totes les dades i els indicadors del que costa netejar la via pública. En ella, s’hi detalla el cost anual que es destina al canvi de papereres (15.000 euros), a la reposició de bancs (9.000 euros), la neteja de parets (13.000) i a la reparació de contenidors (18.000 euros). Un altre dels objectius de la campanya, tal com ha indicat Montfort, és que la ciutadania de Vilafranca pugui posar cara a les persones que diàriament s’ocupen de la neteja dels carrers, és per això que a la web el protagonisme el pren l’equip de neteja que coordina la Fundació Mas Albornà. Aquest equip treballa al voltant de 13.000 hores a l’any per mantenir neta la ciutat.

Més enllà de la pàgina web, la campanya ha llançat dos vídeos que s’aniran replicant per xarxes socials, cartells, un equip de quatre informadores que voltaran per la ciutat fent difusió de les mesures i una guardiola retallable per a infants que simbolitza l’estalvi que pot fer la ciutat si la gent es comporta de forma cívica.

FER UN COMENTARI