L’AP7 incorporarà un carril bus entre Sant Feliu i Barcelona

0
411
CAROLA LÓPEZ - ACN

Aquest nou vial d’entrada a la capital permetrà als residents del Penedès reduir el trajecte més de 15 minuts

L’Estat espanyol i la Generalitat van formalitzar divendres de la setmana passada l’acord per construir el carril bus a la B-23 entre Sant Feliu de Llobregat i Barcelona, reivindicat des de fa més d’una dècada. S’estima que aquest nou vial d’entrada a la capital catalana permetrà que 700 busos diaris de Comarques Centrals, el Penedès i el Baix Llobregat redueixin el trajecte en més de 15 minuts.

Tant la ministra Raquel Sánchez com el secretari general de Vicepresidència, Ricard Font, van destacar que l’obra permetrà descongestionar el trànsit d’una de les principals portes d’entrada a Barcelona. Es calcula que per la B-23 hi passen 100.000 vehicles diaris i les administracions estimen que 4,5 milions d’usuaris de busos interurbans es beneficiaran d’aquesta reducció de 15 minuts en el trajecte. Reducció que Font va qualificar d’“espectacular”. Sánchez, per la seva banda, va ressaltar “el compromís amb un nou paradigma de mobilitat”, basada en la incentivació del transport públic.

L’acord estableix que els 19,2 milions d’euros de pressupost del nou carril bus els finançarà el Ministeri de Transport i Mobilitat a través dels fons Next Generation, els quals transferirà a la Generalitat per executar les obres, que està previst que comencin a principis del 2023 perquè el nou carril bus pugui entrar en servei durant el 2024.

El carril tindrà 7 quilòmetres de llargada, des de Sant Feliu de Llobregat fins a l’avinguda Diagonal de Barcelona. Farà 3,5 metres d’amplada i estarà ubicat a l’esquerra dels carrils actuals, per no interferir a les incorporacions i sortides de la via i assegurar la fluïdesa dels busos.

FER UN COMENTARI