L’ús del patinet elèctric, entre la regulació i l’educació viària

1
336

La popularitat d’aquesta mena de vehicles, dels quals cada dia en veiem més pels carrers de les viles i ciutats, demostra que no són una moda passatgera.

A mitjans del mes de juliol, l’Ajuntament de Reus va posar en relleu el notable increment de la sinistralitat dels usuaris de patinets elèctrics. A Barcelona la implicació d’aquests vehicles en accidents ha crescut un 82%.

La nova normativa de la DGT que va entrar en vigor el 2 de gener defineix què entenem com a VMP (vehicles de mobilitat personal), la seva velocitat i per on poden o no circular. Algunes de les multes més habituals que reben són per circular per la vorera, portar els auriculars posats o saltar-se un semàfor en vermell; infraccions que suposen un greu perill tant per a altres vehicles com per als vianants.

Com a complement a la normativa de la DGT, municipis com Tarragona han fet modificacions de l’ordenança de civisme, i altres com Cambrils, Salou i Vila-seca han creat sinergies per crear una ordenança específica amb unes característiques comunes.

Al Vendrell anem amb retard. El ple per unanimitat va aprovar fa dos anys de fer una normativa per a aquesta mena de vehicles, però a hores d’ara encara no s’ha creat ni la comissió que hauria de treballar en la creació de l’ordenança o el reglament. Tampoc és visible cap mena de senyal de trànsit que indiqui, per exemple, la prohibició de la circulació d’aquests vehicles per les zones exclusives per a vianants.

És fonamental tenir una normativa ben clara, amb campanyes d’informació i de conscienciació a la ciutadania i, sobretot, a les escoles i instituts de la nostra vila. Per millorar la regulació a nivell local i que els usuaris dels VMP tinguin clar què poden o no poden fer amb els seus vehicles, es fan necessàries unes bones campanyes informatives. Fem-ho ja.

Lluís Navarrete, regidor d’ERC-Som Poble

El Vendrell

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI