Materialitzant passat, present i futur

0
94

El dimecres dia 10 va tenir lloc un acte per parlar sobre l’infrafinançament de Catalunya, amb la presència de diferents exconsellers d’economia. Un d’ells va dir que no s’havia demanat mai tenir un concert econòmic propi. Davant d’aquesta afirmació, l’expresident Pujol (present a la sala) li va recordar que sí, però que aleshores el president del govern central va concedir aquest concert al País Basc i Navarra a canvi del català a Catalunya, ja que no hi havia prou diners per satisfer aquesta demanda. Aquesta diferència m’ha recordat el que va dir Tarradellas quan van proposar l’estat de les 17 comunitats autònomes: “No hi ha prou diners per mantenir tanta despesa”.

També van parlar del ja famós i trinxat corredor del Mediterrani dient que el 2022 serà molt conflictiu, segurament perquè els conductors de camions diuen que si ells s’aturen, tot s’aturarà. Sort que de les reunions sempre en surten solucions.

Caldrà estar a l’aguait, ja que si tenim en compte que un camió (equival a un vagó) de gran tonatge (40 tones) consumeix 45 litres de combustible cada 100 quilòmetres i els combois ferroviaris desplacen 25 vagons, és fàcil entendre la importància d’aquest corredor i corredors. Això sense entrar en el tema dels efectes contaminants.

Miquel Àngel Santos

Vilafranca del Penedès

FER UN COMENTARI