Neàpolis i Hospital Clínic faran una prova pilot amb pacients diebètics a Vilanova

0
754

L’Agència Pública d’Innovació Neàpolis i l’Hospital Clínic de Barcelona desplegaran “Apassar” una prova pilot conjunta per fer el seguiment de la pràctica d’exercici físic als pacients amb diabetis tipus II de Vilanova i la Geltrú.

Aquest seguiment i monitoratge es farà amb l’ajut de sensors que recolliran les dades. Aquesta informació serà tramesa a través d’una xarxa municipal amb tecnologia Lorawan recentment desplegada a la ciutat.

L’objectiu de la prova pilot és desenvolupar prototips de baix cost que permetin l’obtenció d’aquestes dades i que es pugui validar la seva efectivitat i viabilitat a l’hora d’incidir en la gestió de la malaltia per part dels pacients i fins i tot arribar a oferir tractaments personalitzats. El test es farà amb pacients amb diabetis del tipus II des del CAP I de Vilanova i la Geltrú.

La prova pilot ha estat presentada en el marc del Smart City Expo World Congress. La regidora d’Empresa i Innovació, Conxi  Martínez, creu que la implementació de pilotatge “significa un pas endavant en els objectius de l’Agencia local Pública d’Innovació per situar la tecnologia al servei de les persones” i apunta que des de Neàpolis es vol potenciar el desenvolupament d’estratègies d’innovació disruptives, com les que possibiliten per exemple l’extensió de xarxes de sensors i el tractament massiu de dades.

Xarxa sense fils amb usos múltiples

El projecte “Apassar” serà possible pel desplegament d’una xarxa sense fils WAN, d’àmbit municipal. Aquestes xarxes tenen capacitat de transmissió de petits volums de dades a grans distàncies, amb dispositius molt petits i amb un consum d’energia molt baix. Per tant són xarxes molt efectives en la recollida de dades procedents de sensors. A Vilanova la tecnologia escollida per desplegar aquesta xarxa és LoraWan (Long Range Wide Area network). Per fer-la possible ha estat necessari desplegar tres estacions base en el municipi. Cadascuna de les tres estacions instal·lades permet oferir servei fins a 10.000 dispositius o sensors. Totes tres estan connectades a un servidor central. La nova xarxa serà de titularitat pública i és també capaç de servir volums de dades a diferents empreses o subscriptors de l’àmbit privat.

La nova xarxa però podria donar servei i recollir informació i dades sobre altres àmbits com la mobilitat en el transport públic, el volum de trànsit, la situació dels aparcaments o sobre altres paràmetres com els sistemes d’enllumenat i reg intel·ligents, controls de paràmetres del clima com els índexs de contaminació o les emissions.

FER UN COMENTARI