Professionals o…

0
117

Temps ha, hom podia confiar en l’honestedat dels professionals. M’explicaré: aquesta setmana se’m va espatllar un electrodomèstic domèstic, després de fer una recerca per la xarxa cercant un operari, vaig trucar al telèfon de SAT Vilafranca, aquest em van consignar al que anomenarem professional núm. 1, de l’empresa Home Assistance. L’operari de l’empresa, sol mirant l’aparell i sense fer-hi cap intervenció, em va comentar que no tenia reparació possible atès que era una marca antiga sense recanvis. A més, l’avaria fou produïda per un augment sobtat de corrent elèctric, i havia de contactar amb l’assegurança de la llar. I va omplir el full d’ordre de treball on va consignar el desplaçament i el diagnòstic. També va especificar una quantitat, segons ell per orientar-me en el valor de l’aparell per reclamar a l’assegurança. I Així ho vaig fer. L’asseguradora em va consignar el professional núm. 2: aquest, només veure el paper de l’anterior. em va recitar fil per randa el que l’altre havia dit, fent-me avinent que no era el primer cas que coneixia i passava a la comarca. Evidentment, aquest segon, amb diligència va fer un “reset” a l’aparell i problema resolt.

Un cop feta la reclamació a l’Atenció al Client de la companyia Home Assistance ve la sorpresa: em contesten molt amablement que en l’ordre de treball consta la quantitat del pressupost de la reparació, i que jo no vaig acceptar, per tant, no procedeix cap devolució.

El lector pot pensar que males pràctiques les podem descobrir en tots els gremis, i té tota la raó. Però el despropòsit viscut va més enllà, està arrelat en la cultura del “pícaro”, una manera de fer ben arrelada, de la qual aquest país no es pot desempallegar. Uns ho fan a la menuda, i altres a l’engròs: cas Gürtel…

Així doncs, si mai se li espatlla un electrodomèstic, vagi amb compte, no contacti amb dubtoses companyies.

Agustí Masegosa Labad

Vilafranca del Penedès

FER UN COMENTARI