Les obres empitjoren, encara més, el servei a la R4. Viatjar, especialment al vespre, resulta una odissea per a tots els que van més enllà de Sant Sadurní

Des de dilluns utilitzar la línia 4 de Rodalies (Sant Vicenç de Calders-Vilafranca) és, si hi cap, més complicat que habitualment. Als retards, avaries i incidències habituals que pateix l’R4 cal sumar-hi durant aquests primers quinze dies d’agost les obres del corredor del Mediterrani i que provoquen que el tram entre Sant Sadurní-Castellbisbal (fins al 13 d’agost) i Molins de Rei (fins al 17 d’agost) s’hagi de fer en autobús. A més, a causa d’aquestes obres s’ha eliminat també l’últim tren del dia (en els últims mesos ja se n’havien eliminat dos). La conseqüència de tot plegat és un nou desgavell i una odissea per als usuaris del Penedès.

En Jordi Pros és de Vilafranca, fa trenta anys que treballa a Esplugues de Llobregat i des del principi que va a la feina amb transport públic. De fet, hi anava, perquè des de dimarts que ha optat pel cotxe: “Al final han guanyat ells. Soc un ferm defensor del transport públic i optar pel vehicle privat es contradiu amb tot el que particularment he estat lluitant durant tots aquests anys. Però no puc més”, manifesta.

La gota que ha fet vessar el got ha estat el que va patir dilluns, el primer dia que es posava en funcionament el transport alternatiu amb bus entre Castellbisbal i Sant Sadurní. Treballa de tardes, va agafar el tren a Cornellà a les 22.15 -l’últim del dia- i va arribar a Vilafranca a 3/4 d’1 de la matinada, tres hores més tard i després de passar una hora i mitja esperant un autobús a l’aparcament de Castellbisbal, de demanar informació a uns informadors que no en donaven, de discutir amb altres viatgers per pujar en un únic autobús que finalment va arribar i que, evidentment, va ser incapaç d’absorbir la quantitat de passatgers que hi havia, i de patir per no perdre el tren que a Sant Sadurní havia de reprendre la marxa i que l’havia de portar a Vilafranca. “Tot i això, vaig ser afortunat perquè vaig poder pujar al bus i arribar a temps d’agafar l’últim tren de Sant Sadurní, que també anava amb retard. Però hi va haver moltíssima gent que anava en direcció a Sant Vicenç que no va poder pujar al bus i que quan ho van fer i van arribar a Sant Sadurní es van trobar a l’estació sense tren per continuar direcció a Sant Vicenç”, denuncia.

El servei alternatiu amb autobús hi és, però el problema és que, almenys dilluns, segons Pros només hi havia un únic bus que feia viatges d’anada i tornada: “És de molt poca intel·ligència pensar que elimines l’últim tren i que en tindràs prou amb un sol autobús per poder portar a tota la gent. No tots tenim la sort de plegar de la feina a les sis de la tarda i quina alternativa ens donen? La concessió de Monbus a 2/4 de 10 acaba i si l’autobús està ple, et quedes a Barcelona. Ni tren ni autobús”, es queixa.

Amb 30 anys sent usuari de l’R4, Jordi Pros n’ha vist de tots colors, però indica que com ara, mai: “molt abans d’iniciar les obres del famós corredor del Mediterrani anàvem a estudiar o a treballar amb tren i trigàvem 50-55 minuts fins a Sants. Ara són 90 minuts fins a Cornellà, sense comptar retrassos, incendis de catenàries, atropellaments… I això no s’acabarà aquí, perquè aniran fent actuacions fins arribar a Barelona. Jo tinc 50 anys i em sembla que em jubilaré sense veure les obres de l’R4 acabades”, conclou.

Vista la mala experiència del primer dia, sumada al cúmul de retards, caos i nervis acumulats durant aquests darrers anys, en Jordi Pros ha decidit que almenys mentre durin les obres d’aquest agost anirà a treballar en cotxe. “Els usuaris d’aquesta línia estem cansats, desenganyats i cansats que ens tractin d’idiotes. Patir cada dia per arribar tard a la feina o a casa, no saber si tindràs tren per tornar o anar amuntegats com un ramat d’ovelles també afecta emocionalment”, rebla.

FER UN COMENTARI