L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha rebut com una “molt bona notícia” que el govern espanyol hagi inclòs les poblacions que han patit conseqüències dels aiguats en la via per accelerar les ajudes als que han patit incendis aquest estiu. L’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, ha explicat a l’ACN que aquest acord els dona “més tranquil·litat” per poder cobrir el pressupost per recuperar la zona esportiva, que va quedar negada el 12 de juliol. L’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès va ser l’altre equipament a Vilafranca greument afectat.
El govern espanyol va aprovar el passat 26 d’agost el procediment perquè els municipis afectats pels incendis forestals des del juny sol·licitin ajudes econòmiques i també hi ha inclòs les poblacions afectades per les inundacions, a través de la declaració de zones greument afectades per una emergència de protecció civil (antigament denominada zona catastròfica). En aquest sentit, Romero ha explicat que estaven preocupats per l’impacte que podria tenir en el pressupost municipal l’import per reparar la zona esportiva del Complex Aquàtic, que està tancada fins a nou avís –tot i que les piscines exteriors ja es van reobrir– després d’inundar-se el 12 de juliol. Segons els primers càlculs, l’import per reparar les instal·lacions supera els 3 milions d’euros.
A la capital de l’Alt Penedès, en poca estona van caure entre 150 i 170 litres per metre quadrat, mentre que la previsió anual al municipi és de 500 litres/m². Les principals zones afectades van ser el Complex Aquàtic municipal i l’Hospital de l’Alt Penedès, que es va haver de tancar durant tres setmanes. L’alcalde ha informat la direcció el Consorci Sanitari que també poden aplicar a aquestes ajudes. Romero ha apuntat que l’acord del Consell de Ministres permetrà arribar al 50% de l’import mentre que, d’acord amb el decret del 2005 pel qual es regeixen i la normativa general, haurien quedat lluny d’aquesta xifra. “En el nostre cas és essencial. Ens dona tranquil·litat per treballar per aconseguir el finançament total que hem de reposar”, ha afirmat. La resta esperen cobrir-ho a través de les altres administracions i les assegurances. Pel que fa als afectats particulars, Romero ha explicat que encara hauran d’esperar per presentar les seves despeses.





