Dilluns al vespre va tenir lloc a les caves Recaredo l’acte de presentació del 15è aniversari de la targeta client de Som Sant Sadurní, amb la presència d’una nodrida representació del comerç sadurninenc. Al llarg de l’acte, a banda de fer-se una foto de grup, de membres dels 45 establiments comercials que estan adherits a la campanya, es va lliurar a cadascun d’ells un joia de plata amb un topaci; un braçalet que és obra de Cristina Garcia, que està fet a mà i amb una edició limitada a 300 unitats numerades, que la clientela de les botigues adherides rebran gratuïtament si fan una compra superior als 15 euros el dimecres 14 de setembre. Per què aquesta data? Doncs perquè serà el dia exacte que farà 15 anys que es va activar la targeta.

2,8 milions de volum de negoci

La gerent de Som Sant Sadurní, Susana Duaso, va donar amb xifres una idea de la implantació que té la targeta client a la capital del cava. Tan sols el 2021 va tenir 5.600 usuaris actius (que de fet en són més, ja que en molts casos empren la targeta diverses persones de la mateixa família), en una vila que compta amb 5.350 llars; la fan servir una tercera part dels majors d’edat del municipi i el 60% de les dones; va estar relacionada amb 85.000 accions de compra (una mitjana de gairebé 1.900 per establiment), amb un volum de negoci de 2,8 milions d’euros, dels quals 28.000 euros van ser bonificats.

Duaso explica que el significatiu de la targeta client és que cada compra té una bonificació de l’1% de l’import, que posteriorment la clientela pot gastar en qualsevol dels 45 establiments adherits, i no necessàriament al mateix on es fa la compra. “Fa quinze anys això va ser una iniciativa molt innovadora, era molt agosarat, fins i tot la Generalitat dubtava que ens anés bé perquè tenia aquest caire solidari”, recorda Duaso. De llavors ençà, molts municipis de Catalunya han copiat un model que el 2007 va ser pioner.

La gerent de l’entitat impulsora de la targeta està convençuda, dades en mà, que la targeta “fa augmentar les vendes als comerços adherits, perquè compren més gràcies a l’alicient de la gratificació; enforteix l’economia local i permet disposar de dades del client, de manera que es poden planificar estratègies de venda”. I afegeix que “la gent agraeix les gratificacions, perquè encara que l’1% és poc, amb la suma de l’1% de totes les compres fetes al llarg de l’any es poden acumular molts diners”. Molt útil és l’app mòbil, que permet consultar preus, establiments que accepten la targeta de fidelització, consultar saldos, gratificacions rebudes, etc.

Per commemorar el quinzè aniversari, a banda de la polsera de regal, s’ha fet un logo i un vídeo amb la participació de 48 famílies de la vila, a finals de mes es farà un sorteig entre totes les compres fetes al setembre (amb tres lots de 15 regals cadascun); i el dia 15 de cada mes se sortegen deu targetes regal de 15 euros cadascuna.

FER UN COMENTARI