Impulsem el Penedès denuncia que els pressupostos anuals de la Generalitat infrafinancen l’Alt i Baix Penedès, ja que segons argumenten, si la inversió mitjana a Catalunya és de 282 euros per habitant, al Penedès aquesta xifra baixa fins als 178, és a dir, 104 euros menys per habitant. Davant d’això, Impulsem demana reunir-se amb el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, per aconseguir “corregir aquest infrafinançament”. En paral·lel, els de la formació penedesenca avancen que presentaran a tots els municipis una moció instant a la Generalitat a crear una taula per abordar com s’adapten els serveis públics del territori al creixement previst en els pròxims anys.
Jaume Casañas, president del partit, ha insistit que les comarques del Penedès són les que més població estan guanyant i que és incomprensible que la Generalitat hi destini menys diners que a la resta: “No podem ser els que més creixem i els que menys rebem, no hi ha fórmula matemàtica que ho aguanti i qui ho pagarà serà la ciutadania. Si no som capaços de defensar el Penedès, aquest còctel acabarà malament”, ha reblat. En aquest sentit, des d’Impulsem insisteixen que l’Alt i Baix Penedès sumen el 6,5% de la població de Catalunya i, per contra, reben un 1,4% de les inversions territorialitzades.
Els pressupostos de la Generalitat per aquest 2026 ascendeixen als 49.162 milions d’euros (un 22,8% més que els de 2023 que van ser els darrers aprovats) i van tirar endavant el passat 2 de juliol amb els vots a favor de PSC, ERC i Comuns. Des d’Impulsem el Penedès s’han mostrat molt crítics amb el sentit del vot d’ERC: “No entenem com poden estar fent tants vídeos i rodes de premsa per defensar el transport públic o l’hospital i després voten a favor dels pitjors pressupostos pel Penedès”, ha etzibat Xavier Lluch, alcalde de Font-rubí i president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès. Per Impulsem no n’hi ha prou amb la promesa d’una nova línia de tren que serà realitat d’aquí a 25 anys i insisteixen que amb aquests pressupostos la Generalitat “maltracta” el Penedès: “El que necessita el Penedès no pot esperar al 2030 o al 2040. No es tracta d’una urgència, és una emergència i és justament això el que li volem traslladar al conseller Dalmau”, ha conclòs Jaume Casañas.








