Sant Sadurní dona el tret de sortida al Gastromaig

0
698
Juan Carles Martin, Susana Duaso i Maria Rosell.

Aquest dimecres ha arrencat el Maig Gastronòmic, que enguany arriba a la setena edició apostant per un canvi de nom. L’esdeveniment, organitzat per Som Sant Sadurní amb el suport de la regidoria de Comerç i Turisme, passa a dir-se Gastromaig. Un canvi que, segons els organitzadors, respon a la voluntat de donar un aire més fresc i modern a la iniciativa.

Una trentena d’establiments, entre restaurants, botigues d’alimentació i un celler, participaran aquest 2018 de l’esdeveniment, que va néixer el 2012 amb l’objectiu de promocionar la gastronomia local i reivindicar-ne la qualitat. Sota aquesta màxima, el llarg de tot el mes, s’oferiran diverses propostes culinàries en dos formats diferents: delicatessen a 6 euros i menús tancats de 20 o 35 euros.

Al voltant del certamen, també es programaran activitats paral·leles, que enguany s’incrementen de forma significativa passant de 5 a 15. Entre les moltes propostes es podrà gaudir de visites enoturístiques, tastos de caves, activitats en anglès i una àmplia diversitat de tallers sobre sushi, pa natural, fruites o batuts recuperadors.

Impulsar la participació

Per incentivar la participació, Som Sant Sadurní torna a apostar per diversos sortejos. Així, entre totes les persones que es facin fans de la pàgina de facebook de @somsantsadurni i comparteixin l’esdeveniment entraran en el sorteig d’un cap de setmana gastronòmic a la capital del cava. En paral·lel, tots els que comparteixin fotografies a instagram (amb l’etiqueta #gastromaig) optaran a visites al CiC Fassina, l’Espai Xocolata i a les caves Agustí Torelló Mata. I per últim, entre tots aquells que realitzin compres amb la targeta de fidelització, se sortejaran diversos productes gastronòmics.

Torna l’Endevina-la

Amb la voluntat de teixir sinergies amb el comerç local, es repetirà de nou l’acció Endevina-la, un joc lingüístic per resoldre jeroglífics vinculats a la gastronomia i que es durà a terme en 47 botigues de la vila. Donada l’alta participació que té cada any aquest concurs (l’any passat es van recollir 645 butlletes), també s’ha organitzat un taller específic de creació de jeroglífics que s’incorporaran en l’edició de l’any vinent.

El Gastromaig s’ha presentat aquest dimecres al CiC Fassina. Durant l’acte, Joan Carles Martin i Susana Duaso, president i gerent de Som Sant Sadurní, han defensat la iniciativa com una acció que contribueix a promocionar el sector de la restauració i a situar Sant Sadurní en el mapa. I és que, cada any es detecten més visitants de fora. En termes similars s’ha expressar la regidora de Comerç i Turisme, Maria Rosell, que ha reivindicat el treball en xarxa per afavorir la dinamització del municipi i projectar-lo com una destinació de referència no només en l’àmbit del cava sinó també en el de la gastronomia.

FER UN COMENTARI