Foto: L'AP-7 al seu tram per Sant Julià de Ramis. (ACN)

Els municipis catalans deixaran de cobrar prop de 14,4 milions d’euros anuals d’IBI un cop expiri la concessió l’AP-7, l’AP-2, la C-32 i la C-33 el 31 d’agost, d’acord amb les quantitats que Abertis va pagar el 2020, segons ha pogut saber l’ACN. La fi dels peatges implicarà que desenes de municipis per on transcorren autopistes com l’AP-7 entre la Jonquera i Tarragona i el tram català de l’AP-2 entre el Vendrell i Saragossa deixin de percebre aquest recursos. A banda, alguns ajuntaments també cobraven l’IBI de les àrees de serveis.

L’Ajuntament de Banyeres del Penedès, per exemple, deixarà de cobrar 235.000 euros per l’AP-7, un 7,5% del pressupost. L’alcalde d’aquest municipi de 3.200 habitants, Amadeu Benach, ha explicat a l’ACN que cobren el 100% de l’impost des del 2017 -abans estava bonificat al 95%- i que, en el seu cas, els han dedicat a eixugar en gran part un deute d’1,2 MEUR. “No els hem destinat a focs artificials perquè sabíem que això caducaria”, defensa Benach.

Malgrat tot, el batlle admet que si poguessin cobrar l’IBI un any més tindrien la capacitat d’accelerar importants projectes municipals. “És com si ens traguessin la millor empresa del municipi”, resumeix. De cara al futur, l’alcalde es mostra partidari d’implementar la vinyeta a tot l’estat espanyol per deixar de ser “els únics que paguem peatges”. A més, proposa que municipis petits per on creua l’autopista percebin una petita part dels ingressos corresponents a aquesta tarifa plana. “Cal posar-se al segle XXI”, defensa.

FER UN COMENTARI