El govern del Consell Comarcal, format per Junts – Impulsem Penedès i el PSC, ha reafirmat en una roda de premsa el seu suport a l’ampliació d’un quart carril de l’AP-7, després que els republicans anunciessin la setmana passada que al ple del Consell Comarcal de l’11 d’abril presentaran una moció perquè l’ens s’oposi a l’ampliació de l’AP7.

La proposta d’ampliar l’AP-7 va ser presentada al Consell Comarcal el 13 d’abril del 2022 per part del secretari general d’infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, en una reunió que va comptar amb la participació dels alcaldes dels municipis afectats. Segons el vicepresident 1r i portaveu del Govern, Albert Tort, en aquesta trobada es va mostrar “un consens territorial“, on fins i tot el delegat del Govern al Penedès, David Alquézar (ERC), “era al costat del govern espanyol i de la Generalitat celebrant els nous projectes de mobilitat rodada al Penedès”. Ara des del Govern retreuen motius electoralistes i lamenten que Esquerra “el vulgui posar en dubte amb el discurs del no a tot”.

El president del Consell Comarcal, Xavier Lluch, ha assegurat que l’avanç del Pla Territorial Parcial del Penedès presentat recentment per la Generalitat recull implícitament l’ampliació de l’AP-7 i ha instat el grup comarcal dels republicans a traslladar la seva negativa directament al Departament de Territori. “No són del mateix partit? A què estem jugant?”, ha etzibat.

Tot i que històricament hi havia planejat el 4t cinturó, el Ministeri, davant la pressió del territori, va descartar aquesta opció en favor d’una alternativa “que fos moderna i viable” que es tradueix en l’ampliació de l’AP-7. Lluch considera que hi ha “molts motius” per donar suport a aquest projecte “econòmics, de mobilitat, i sobretot de seguretat”, ja que l’actual autopista, des que ha passat a ser gratuïta, ha augmentat el seu volum de trànsit, i qualsevol accident “ens limita la circulació de tres a un carril”.

En aquest sentit, des que es va acabar la concessió d’autopistes i es van eliminar els peatges, l’AP7 ha incrementat el seu volum de trànsit en un 15% els vehicles lleugers i el de vehicles pesants un 50% a l’AP-7 i un 100% a l’AP-2.

FER UN COMENTARI