Els documents conservats són fruit de les nombroses activitats que l’associació ha organitzat al llarg dels anys

L’Associació Musical Pau Casals ha cedit a la Generalitat de Catalunya la seva documentació per tal que sigui dipositada a l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès. D’aquesta manera es podrà inventariar, conservar i fer accessible als investigadors.

La documentació que és objecte de cessió abasta de 1968 a 2006. Els documents conservats són fruit de les nombroses activitats que l’associació ha organitzat al llarg dels anys per difondre la música i la figura del mestre.

La història de l’Associació
Els documents permeten conèixer com l’any 1973, poc temps abans de la mort de Pau Casals, Josep Altet, Salvador Mañé, Josep Esteve i Lluís Martorell van reunir-se a La Lira per constituir l’associació; la comunicació constant amb Pau Casals i després amb la seva vídua Marta Montáñez; i la seva àmplia activitat cultural, com per exemple l’encàrrec a Apel·les Fenosa del monument dedicat a Pau Casals. L’escultor va construir en guix el monument al local de l’empresa Vídua Llansà, al carrer Santa Anna del Vendrell, i al febrer de 1979 es va traslladar a la foneria de Ramon Vilà de Valls. El monument va ser inaugurat al 1982 a l’avinguda Pau Casals de Barcelona. Entre la documentació cedida cal destacar també la col·lecció de fotografies, integrada per gairebé mil imatges en suport paper i uns dos-cents negatius.

L’Arxiu Comarcal del Baix Penedès farà la classificació i l’inventari de tot el fons, el qual serà accessible al portal d’arxius en línia del Departament de Cultura.

FER UN COMENTARI