Les tasques de rehabilitació a l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès, tancat des del 13 de juliol a causa dels desperfectes provocats per la dana- avancen i, segons ha apuntat l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, podria començar a obrir els primers serveis al llarg de la primera quinzena d’agost. Pel que fa a la reobertura completa del Complex Aquàtic, encara no hi ha dates previstes: “S’ha fet un esforç molt gran per reobrir les piscines d’estiu per tal que tots els casals d’estiu que les utilitzaven hi poguessin tornar, però pel que fa a la resta de l’equipament i, especialment les piscines climatitzades, encara no tenim data perquè l’afectació és gran”.
Aquests dos anuncis els ha avançat el batlle en el marc de la trobada que el govern ha mantingut amb la premsa per fer balanç del segon any de mandat. Un 2025 en el qual l’executiu local ha tret pit d’haver dut a terme “més de 100 accions transformadores que han permès iniciar el 65% del programa electoral”, tal com ha avançat el seu portaveu, Miquel Medialdea.
L’alcalde, per la seva banda, ha qualificat aquest curs polític “d’intens i transformador” i ha destacat la proximitat com a fil conductor de totes les regidories: “governar és escoltar, fer i avançar per transformar Vilafranca. I això només es pot fer caminant al costat de la gent, als barris, amb proximitat i diàleg”. En aquest sentit, Romero ha agraït “l’esforç dels grups que han optat pel diàleg per aportar i sumar de manera constructiva per la nostra ciutat, des de la diversitat d’idees, la responsabilitat i la generositat”.
La biblioteca, per la tardor del 2026
Des de l’equip de govern s’han apuntat els 5 eixos que vertebren el seu projecte de ciutat basat, tal com ha apuntat, en la cohesió social, la sostenibilitat, la seguretat, la proximitat i la generació d’oportunitats per a tothom. Així, en matèria d’habitatge i espai públic han posat en relleu la posada en marxa de les promocions d’habitatge assequible del carrer Vidal, Glòria Lasso i carrer Ferra¡¡n o la d’habitatge cooperatiu La Bastida-Pati del Gall. Pel que fa a l’àmbit de la sostenibilitat i transició energètica han fet valdre la posada en marxa de l’Oficina Municipal d’Habitatge i la progressiva instal·lació de plaques fotovoltaiques a escoles i equipaments esportius. En matèria d’Educació, el govern destaca “la tasca ingent” per ampliar l’oferta d’FP amb 5 nous cicles i la posada en marxa del Pla Educatiu Entorn, mentre que en cultura avancen que la nova biblioteca avança a bon ritme i, si tot va sobre el previst, podrà obrir la ttardor del 2026. Finalment, respecte a seguretat, convivència i civisme, fan valdre l’ampliació de la plantilla de la Policia Local fins arribar als 77 efectius i l’aprovació del Pla Local de Seguretat.
Governabilitat compartida
El PSC fa dos anys que governa en solitari Vilafranca. Una opció que defensa, malgrat les dificultats: “No és fàcil, però sempre hem defensat el consens. És per això que fem valdre la governabilitat compartida, la importància de posar davant l’interès comú. Nosaltres ho hem fet sempre, tant al govern com a l’oposició”, ha etzibat l’alcalde.








