Mahle Vilanova tancarà el 28 de gener i deixarà els seus 345 treballadors al carrer

0
256
Pla curt d'una imatge d'arxiu de la planta de Mahle a Vilanova i la Geltrú, el 17 de novembre del 2021 (Horitzontal)
El proveïdor automobilístic Mahle ha anunciat aquest matí al comitè d’empresa que tancarà la planta de Vilanova el 28 de gener del 2022. Aquesta decisió deixarà sense feina 345 treballadors de la planta que fabrica pistons i segments de pistó per a motors de combustió. L’empresa argumenta la decisió per la “caiguda continuada de la demanda i la competència cada cop més accentuada en els preus”, cosa que ha fet que la planta “funcioni molt per sota de la seva capacitat normal”. A més, la situació es veu agreujada per la sobreproducció de pistons a tota Europa. Sindicats com CCOO han rebutjat l’ERO i han exigit a Mahle que “faci marxa enrere” en la decisió, que veuen “del tot desproporcionada”.

La companyia assegura que en el transcurs dels últims anys, ha destinat “inversions i esforços significatius per a mantenir la producció a la planta catalana”, però “les pèrdues acumulades i l’actual caiguda en la demanda, unida a les perspectives econòmiques negatives, fan que la producció ja no sigui viable per al futur” en el qual la indústria camina cap a una mobilitat neutra en carboni.

En paral·lel, la multinacional alemanya està negociant un ERTO per a més de 800 treballadors a la fàbrica de Montblanc.

L’Ajuntament de Vilanova ha qualificat la decisió de “molt mala notícia per la ciutat i pel conjunt del territori”. L’alcaldessa Olga Arnau ha demanat una reunió urgent aquest dimecres amb director general de la factoria vilanovina, Nuno Arroja, per conèixer de primera mà els motius darrere el tancament. “Precisament teníem prevista una reunió la setmana que ve, ens costa d’entendre aquest gir dràstic sense avís previ”, ha manifestat l’alcaldessa en un comunicat. La batlle ha lamentat l’afectació que tindrà l’ERO per “centenars de famílies” en un moment en què s’estan posant “tots els esforços” a sortir de la crisi de la covid-19.

Per la seva part, fonts del comitè d’empresa asseguren que a banda dels 345 treballadors que seran acomiadats, el tancament de la fàbrica també farà que una cinquantena d’empleats subcontractats perdin la feina. “Tot apunta que estem davant d’un nou cas de deslocalització industrial i d’evident falta de voluntat, per part de l’empresa, d’invertir en la seva reorientació per fer viable un model industrial amb valor afegit al territori”, han assegurat.

CCOO han rebutjat immediatament la decisió i ha reclamat al proveïdor que busqui alternatives que permetin garantir la viabilitat de l’empresa i de l’ocupació. El sindicat també reclama a les administracions catalana i estatal la seva “implicació directa” en aquest procés “pel gran impacte que suposa una decisió d’aquesta envergadura per al teixit industrial de la comarca del Garraf”. La seva petició és que es faci una “transició justa i equilibrada al sector de l’automoció”, en ple procés de transformació.

FER UN COMENTARI