Llum verda al pla de pacificació del trànsit pel centre de Vilanova i la Geltrú. Dilluns el ple de l’Ajuntament va aprovar, amb els vots a favor del govern, l’abstenció de Som VNG i el vot en contra de PSC i Ciudadanos, el pla presentat pel regidor de Mobilitat i Projectes i Obres de l’Espai Urbà, Antonio Palacios, i que té per objectiu reduir el trànsit pel centre de la vila, guanyar espai per als vianants i millorar la qualitat de l’aire.

Tot plegat es pretén aconseguir a partir de vuit mesures molt concretes i, en bona part, explicades ja al 2019 i que passen per eliminar les dreceres que sovint utilitzen els conductors per creuar el centre, aplicant canvis de sentit de circulació i instal·lant un sistema de control de trànsit amb càmeres; la gestió de la càrrega i descàrrega al Mercat del Centre, carrer de l’Havana i punts de suport perimetral, com la rambla Samà, el carrer de la Unió o el carrer Llibertat; la creació de dos eixos ciclables per fomentar la mobilitat sostenible, que enllaçaran la zona nord de la ciutat amb el front marítim; la creació i recuperació d’itineraris entre els aparcaments dissuasius, a banda i banda de la ronda Ibèrica, fins al centre de la ciutat; i la reparació i substitució dels paviments dels carrers del centre malmesos per un excessiu pas de vehicles, així com d’altres carrers que també requereixin algun tipus d’intervenció.
Respecte de l’àmbit d’afectació del pla es contempla que la zona a pacificar sigui la que es troba delimitada al sud per les avingudes d’Antoni Vidal i de Tomàs Ventosa; a l’oest entre la rambla de Salvador Samà i el carrer del Pare Garí; a l’est, entre els carrers de la Unió i del Raval de la Pastera i el casc antic de la Geltrú. Per tirar endavant aquest pla es requereix una inversió de 900.000 euros els quals es finançaran amb fons de la Diputació de Barcelona.

El regidor Antonio Palacios va destacar la participació de diferents entitats i comerços per detectar les necessitats i ajudar a dibuixar el Pla i va anunciar noves reunions específiques per recollir més aportacions. Des de Som VNG, el regidor Enver Aznar, va justificar l’abstenció del seu grup perquè malgrat compartir l’objectiu del projecteno han trobat la manera de participar del tot amb el debat i perquè tenen “cert recel de la política de mobilitat del govern per ser poc coherent”. Gerard Llobet, del PSC, va queixar-se també del poc temps que han tingut els grups de l’oposició per estudiar un pla de més de mil pàgines i va criticar que l’equip de govern no busqui una majoria àmplia per tirar endavant el pla: “tirar pel dret així no és positiu i menys amb un tema tan llarg i tan delicat com el de la mobilitat” va concloure. Finalment, Erika Quintero, de Cs, va manifestar no estar d’acord amb moltes de les mesures proposades i va titllar el govern de voler “imposar” les seves mesures.

FER UN COMENTARI