Tomàquet cherry, un petit gran antioxidant

0
197

CONTINGUT PATROCINAT PER AMETLLER ORIGEN

Escrit per la Dra. Eulàlia Vidal, coordinadora del Consell Assessor de Nutrició i Salut d’Ametller Origen

El tomàquet cherry és una de les varietats més consumides de tomàquet; pel seu sabor, les seves propietats i també la seva versatilitat. Conegut també com a tomàquet cirera, es caracteritza per la mida petita, el color vermell fosc i la rodonesa.

Entre els principals beneficis dels tomàquets cherry destaca la seva capacitat antioxidant, és a dir, retarden l’envelliment de les cèl·lules, per tant, les mantenen joves. Els tomàquets, en general, són una de les hortalisses amb més capacitat antioxidant. A continuació te’n detallem les propietats:

Font de licopè: en destaca l’elevada quantitat de licopè, un pigment antioxidant que és el responsable del color vermell i taronja d’algunes fruites (síndria, papaia) i hortalisses (pebrot vermell) i que està present també en el nostre organisme. La seva concentració depèn de la ingesta que fem d’aquests aliments.

Font de vitamina A: conté una quantitat important de vitamina A, bàsicament en forma de carotenoides. La vitamina A és essencial per a la pell i les dents.

Font de vitamina C: Sabies que una ració de tomàquets cherry (uns 10-12) cobreix el 61% d’ingesta recomanada de vitamina C que necessites? Aquesta vitamina és un potent antioxidant, ja que retarda l’envelliment de les cèl·lules.

Fibra: important per a la teva salut digestiva.

Font de potassi i fòsfor: el primer, ajuda el teu sistema nerviós i el segon, t’ajuda a produir energia. A més a més, has de saber que aquesta petita hortalissa és molt baixa en calories. Una ració de tomàquets cherry (200 g) només té 45 kcal.

Com menjar els tomàquets cherry

Els tomàquets cherry són molt versàtils. En cru són ideals per a amanides, per preparar broquetes o com a snack de mig matí o per berenar. Gràcies a la seva mesura, els cherrys són ideals perquè els més petits mengin verdura entre hores, poden ser les seves llaminadures saludables. També són perfectes cuinats, per acompanyar carn i peix, una pizza, una focaccia, un plat de pasta i fins i tot una quiche.

FER UN COMENTARI