El sushi, una opció saludable

0
140

CONTINGUT PATROCINAT PER AMETLLER ORIGEN

Escrit per la Dra. Eulàlia Vidal, coordinadora del Consell Assessor de Nutrició i Salut d’Ametller Origen

Quan parlem de sushi, a tots ens ve al cap aquelles porcions d’arròs preparades amb peix cru i/o verdures, tofu i alga nori, però la paraula sushi fa referència a l’arròs, més concretament al tipus d’arròs que s’utilitza, que té el vinagre d’arròs com a ingredient.

Hi ha una gran varietat de preparacions amb sushi, sent les més populars els niguiri, que es preparen amb l’arròs i es cobreixen amb un tros de peix cru, i els makis, que es preparen amb l’arròs, peix cru i/o verdures, alga nori i tenen forma de cilindre. Aquestes preparacions no les hem de confondre amb els sashimi, que només és peix cru.

Però des del punt de vista nutricional, les diferents preparacions de sushi es consideren saludables? És bo menjar molt sovint aquestes delícies d’arròs?

Des d’un punt de vista qualitatiu, és a dir, pel que fa a la seva composició, tots i cadascun dels ingredients formen part d’una dieta saludable i, fins i tot, pot ser un plat saludable perquè té proteïnes (peix), vegetals (alga, pastanaga, cogombre…) i farinacis (arròs). Però quan parlem de plat saludable, no ens referim només als ingredients, sinó també a la proporció que cadascun té en el plat i, en aquest sentit, cal tenir present el següent:

• Niguiris: unes 8 unitats cobririen, aproximadament, la ració de farinacis (arròs) i la ració d’aliments proteics (salmó, tonyina, gambes…), però caldria complementar-ho amb una ració d’hortalisses (amanida o un tomàquet amanit o altre) i una fruita de postres.

• Makis: unes 8 unitats cobririen, aproximadament, la ració de farinacis, però no la de proteïna (peix cru), ni la de vegetals, perquè la ració d’aliment proteic hauria d’estar sobre els 100 g i la d’hortalisses al voltant dels 200 g. Per poder-ho complementar hauríem d’acompanyar-los d’una ració d’hortalisses (amanida o un tomàquet amanit) i d’un aliment proteic.

Així doncs, tenint en compte les recomanacions fetes anteriorment, es poden consumir les diferents varietats de sushi de dos a tres cops per setmana.

FER UN COMENTARI