Les faves i els pèsols, els llegums més desconeguts

0
191

CONTINGUT PATROCINAT PER AMETLLER ORIGEN

Escrit per la Dra. Eulàlia Vidal, coordinadora del Consell Assessor de Nutrició i Salut d’Ametller Origen 

L’arribada del bon temps és sinònim de noves fruites i verdures de temporada i, també, de llegums com les faves i els pèsols. I és que tot i que sovint es confonen amb verdures, no ho són, sinó que les faves i els pèsols formen part de la família de les lleguminoses (com les llenties, els cigrons o les mongetes blanques), i presenten un gran valor nutricional i són uns dels aliments més complets i bàsics d’una dieta saludable. A més a més, són molt saborosos, versàtils i una autèntica delícia per al paladar ara que es troben en el seu punt òptim.

Aquests són els principals beneficis per a la teva salut:

Font de proteïna: Aporten una quantitat rellevant de proteïnes d’origen vegetal, sobretot els pèsols, que tenen les mateixes proteïnes que un ou (7 g per 100 g).

Fibra: Tant les faves com els pèsols contenen una elevada quantitat de fibra, que t’ajuda a millorar la salut intestinal.

Vitamina C: Els pèsols són el llegum més ric en aquesta vitamina que protegeix les cèl·lules contra l’envelliment. Per poder aprofitar al màxim la vitamina C, tria opcions de cocció curtes i amb poca aigua.

Vitamines del grup B (exceptuant B12): Indispensables per al bon funcionament del metabolisme i l’assimilació de nutrients.

Font de minerals: Contenen minerals essencials com el ferro, essencial per al transport d’oxigen a la sang, el potassi, que contribueix al bon funcionament del sistema nerviós i dels músculs, i el magnesi, que ajuda a la formació dels ossos i el bon funcionament del cor.

Contingut baix de greix: contenen molt poc greix, tot i que es caracteritza per ser poliinsaturat.

Com i quan menjar-ne?

Les faves i els pèsols són molt versàtils, ideals per cuinar bullits, saltats, escaldats, estofats o crus dins d’una amanida i pots involucrar els més petits de la casa perquè t’ajudin a desgranar-los. Es recomana el consum de llegums 3 o 4 cops a la setmana, com a mínim, i que siguin la principal font de proteïna.

FER UN COMENTARI